کد خبر: ۱۰۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 18 December 2022

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

آلودگی هوا منجر به تعطیلی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح‌ها است روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه در خوزستان شد وضعیت جوی و آب و هوای خوزستان در فصل سرد سال با ناسالم بودن هوا برخی روز‌ها برای همه و برخی روز‌ها برای گروه‌های حساس همراه است صنایع شرکت‌ها پتروشیمی‌ها پالایشگاه‌ها چقدر ایجاد این آلودگی هوا سهیم هستند.

طبق گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اگر روند افزایشی آلودگی هوا بیشتر از حد مجاز و استاندارد‌های لازم باشد، در روز‌های آتی تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

حدود ۲۲ پتروشیمی فعال در منطقه اقتصادی ویژه ماهشهر وجود دارد که فعالیت این پتروشیمی‌ها موجب ایجاد آلودگی هوا، آب و خاک می‌شود.

همچنین خودرو‌های تک سرنشین و ترافیک شهری قورباغه قوز شده و آلودگی هوا را به همراه دارد. کودکان سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای و تنفسی در شرای آلودگی هوا باید در خانه بمانند تا سلامتی آن‌ها به خطر نیوفتد.

تعطیلی مدارس، یا ادارات چاره مقطع‌ای است که برای حل این مشکل درنظر گرفته می‌شود، اما با مدیریت صحیح و برنامه ریزی‌های مناسب و کارشناسی شده در دراز مدت می‌توان از حجم آلودگی‌ها کاسته شود.

شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار