مدیرکل بهزیستی یزد ارتقای بیش از پیش جایگاه ورزش معلولان در استان یزد را ضروری دانست و از فعالیت 350 معلول ورزشکار در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 08 October 2015

به گزارش تابناک یزد،جلیل عفتی با بیان اینکه مقوله ورزش در راستای توانمند‌سازی معلولان است، اظهار داشت: ورزش و حضور در جلسات ورزشی، شرایط حضور مستمر معلولان را در جامعه به منظور جلوگیری از افسردگی فراهم می‌کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد با اشاره به افزایش تعداد مدال‌های مسابقات پارالمپیک نسبت به مسابقات المپیک را نشانه توانمندی معلولان دانست و بیان کرد: در استان یزد 50 هزار معلول با معلولیت‌های مختلف تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده، که بیش از نیمی از این تعداد در حال دریافت خدمات مستمر هستند.

عفتی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های ارتقای توانمندی معلولان ورزشکار افزود:  در استان یزد 350 معلول در رشته‌های بسکتبال با ولیچر، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، وزنه‌برداری، والیبال و غیره فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 9 رشته ورزشی ویژه آقایان و 8 رشته ورزشی ویژه بانوان معلول در استان یزد تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولان و دیدار با ائمه جمائت استان یزد از جمله برنامه‌های روز ملی پارالمپیک در یزد است.

وی اجرای ویژه برنامه معلولان دانشجو در دانشگاه‌های استان، برگزاری جشن بزرگ ویژه معلولان در پارک شهرداری یزد با حضور بیش از 300 معلول ورزشکار استان یزد را از دیگر برنامه‌های تدوین شده از سوی ستاد بزرگداشت روز ملی پارالمپیک در بهزیستی یزد عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی یزد توانمندی معلولان یزدی در رشته‌های مختلف ورزشی را، یکی دیگر از ظرفیت‌های برجسته استان یزد دانست و اظهار داشت: تعداد رشته‌های ورزشی ویژه معلولان باید بیش از پیش افزایش یابد.

عفتی با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه ورزش معلولان در جامعه خاطرنشان کرد: ورزش به عنوان عنصر محرک و عامل اصلی ایجاد نشاط و پویای شخصی و اجتماعی برای معلولان بسیار موثر است و باید بیش از پیش نسبت به ترویج فرهنگ ورزش در جامعه به ویژه بین معلولان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار