رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در برخی کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستیم،نسبت به احتمال شیوع مجدد کروناویروس، ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 25 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعضای ستاد نسبت به احتمال شیوع مجدد کروناویروس، ابراز نگرانی کردند.
رئیس دانشگاه در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه با بیان اینکه در برخی کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی شاهد افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستیم، افزود: در کشور‌های ژاپن، آمریکا، آلمان و برزیل تنها در بیست و چهار ساعت، شاهد بروز بیش ۳۱۰ هزار مورد جدید ابتلا و ۱۶۰۰ مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ بوده ایم.
دکتر سید وحید حسینی با اشاره به کاهش سطح ایمنی و به حداقل رسیدن میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: با توجه به گزارش‌های جهانی و کاهش جدی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه، به نظر می‌رسد این موارد زمینه ساز شیوع مجدد کروناویروس شود.
او ادامه داد: با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از واکسیناسیون علیه کروناویروس و کاهش سطح ایمنی جامعه، مهم‌ترین اصل در پیشگیری از مواجهه با موج بعدی کرونا، دریافت نوبت تکمیلی واکسن به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر جامعه نظیر سالمندان، کودکان، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار است.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در کنار واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست‌ها را نیز در پیشگیری از گسترش بیماری در جامعه بسیار موثر خواند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اشاره به آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت استان برای پذیرش افراد دارای علایم بیماری، بر اهمیت تکمیل چرخه واکسیناسیون از سوی مردم استان تاکید کرد.
دکتر عباس رضائیان زاده گفت: هم اکنون واکسن‌های «سینوفارم»، «اسپایکوژن»، «نورا» و «ایران کوو برکت پلاس» در مراکز واکسیناسیون زیر پوشش دانشگاه موجود است و مردم استان فارس می‌توانند با مراجعه به این مراکز، واکسن موردنیاز خود را با راهنمایی کارشناسان مستقر، انتخاب و دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار