شهردار منطقه ٢ شیراز، یکی از چالش‌های جدی این کلانشهر به ویژه منطقه ۲ را وجود و فعالیت مشاغل مزاحمی دانست که به دلایلی برخوردهای قهری قانونی هم مانع تداوم فعالیت آنها نشده است و از تداوم حضور معتادان متجاهر و افزایش شمار سگ‌های بلاصاحب هم به عنوان ۲ چالش دیگر نام برد و ضامن رفع این مشکلات را هماهنگی و همکاری بین دستگاهی برشمرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 08 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمد تولای شیرازی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر ٥٠ مورد پلمب و تخلیه مشاغل مزاحم در محدوده منطقه ٢ شهرداری شیراز اجرا شده است، به ایسنا گفت: متاسفانه برخی از صاحبان این مشاغل مزاحم، بدون در نظر گرفتن قوانین، پلمب را به شکل غیرقانونی باز (فک پلمب) کرده و فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

تولای‌شیرازی اعتقاد دارد که برای تاثیرگذاری اقدامات قانونی در زمینه ساماندهی مشاغل مزاحم، نیاز جدی به همکاری تنگاتنگ سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی مرتبط با شهرداری وجود دارد، آنچه که تاکنون عملیاتی نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمینی در محلی مناسب از سوی شهرداری برای انتقال مشاغلی که طبق قانون، مزاحم محسوب می‌شوند، در نظر گرفته شده است، گفت: برای انتقال و ساماندهی مشاغلی که طبق قانون فعالیت آنها در محدوده‌های مسکونی شهری منع دارد، نیاز به یک عزم جمعی و جدی‌است.

او با یادآوری اینکه طی ماه‌های اخیر بالغ بر ۵۰ فقره پلمب در خصوص مشاغل مزاحم انجام شده است، گفت: متاسفانه حدود ۱۰ مکان توسط صاحبان این مشاغل، فک پلمب شده است.

شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم از تکالیف‌ قانونی مدیریت شهریست، گفت: براساس بند ٢٠ ماده ٥٥ شهرداری‌ها، این اقدام باید توسط سازمان میادین و مشاغل شهرداری مدیریت و انجام شود.

او در خصوص سگ‌های ولگرد و بلاصاحب که اخیرا به یک چالش جدی بدل شده است نیز گفت: سازمان مدیریت پسماند برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب پیمانکاری را مشخص کرده است تا به صورت قانونی و ایمن این سگ‌ها جمع آوری شوند.

تولایی شیرازی وجود معتادین متجاهر را از موضوعات پر اهمیت در این منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند نسبت به جمع آوری، ساماندهی و بازپروری اقدام کند، لذا دیگر دستگاه‌ها باید به کمک شهرداری بیایند تا این معضل اجتماعی حل شود.

او همچنین عنوان کرد: موضوعات فرهنگی چه در حوزه سیاستگذاری و چه در حوزه ابنیه در اختیار معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است اما به موازات آن مناطق هم کار در این حوزه‌ها را پیش می‌برند.

شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در مناسبت‌ها در این منطقه با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت محلات برای اشتغالزایی قشرهای آسیب پذیر با همکاری دستگاههایی چون سپاه استفاده می‌شود.

تولایی شیرازی خاطرنشان کرد: اقدامات زیربنایی و آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی در حوزه فرهنگی از مسائل مهمی است که تلاش شده در کنار اقدامات عمرانی دنبال شوند.

او با یادآوری اینکه پیش مقدمه ارتقای موضوعات فرهنگی، اصلاح فضای کالبدی است، گفت: به عنوان مثال در بخش ارتقای فرهنگ ترافیک، اصلاح تقاطع‌های ترافیکی را استارت زده‌ایم، پیمانکار هم انتخاب شده و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز خاطرنشان کرد: اصلاح معبر ترافیکی اولین چهارراه پر تردد شهر شیراز (چهارراه خیرات) با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان تا پیش از ایام نوروز انجام خواهد شد.

تولایی شیرازی در خصوص پردیس سینمای جوان که در این منطقه در حال احداث است هم گفت: این سینما دارای ٥ سالن، یک سالن روباز و یک سالن تئاتر است که جزو منحصر به فردترین سالن‌های جنوب کشور محسوب می‌شود و شهرداری شیراز در حال تلاش است تا پایان امسال توسط سازمان عمران شهرداری این کلانشهر به بهره برداری برسد.نزدیک به ٦٠ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه اعتبار لازم است.

او همچنین اعلام کرد که کامل ترین پارک ویژه افراد معلول و توانخواه در کشور تا قبل از پایان امسال در این منطقه کلنگ زنی می‌شود.

شهردار منطقه ۲ شیراز با بیان اینکه تمام گروههای معلول در این پروژه دیده شده‌اند، هزینه اجرا و خرید تجهیزات این پارک را بالغ بر ١٤ میلیارد تومان اعلام کرد.

تولایی شیرازی با بیان اینکه‌٩ پروژه به ارزش بیش از ٢٠ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در این منطقه کلنگ زنی و ٤ پروژه نیز به افتتاح و بهره برداری می‌رسند، گفت: امسال نزدیک به ٢٨ پروژه این منطقه اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین اعلام کرد که ١٣ پروژه جاری این منطقه تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و با افتتاح آنها سرانه فضای سبز این منطقه از ٦.٩٩ به ٨ افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار