کد خبر: ۱۰۸۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 18 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

قرآن کریم کتاب هدایت بشریت و راهنمای مسلمانان در مسیر نور است، با توسل و تمسک به این کتاب بزرگ می‌توان مسیر هدایت و نور و رستگاری را یافت و در راه خداوند گام برداشت.

اهل بیت (ع) در مسیر قرآن گام برداشتند، و از این کتاب الهی به عنوان چراغ راه بهره بردند، تلاوت قرآن بهتر است همراه با تدبر در معانی آیات شریفه باشد، چراکه تدبر در این کتاب الهی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و اگر این فرهنگ ناب در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۹۸ نفر از برادران و ۸۳ نفر از خواهران در بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در اهواز پایان یافت.

در پایان این رقابت‌ها در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۴۰ نفر در بخش برادران و خواهران مورد تجلیل قرار می‌گیرند و زمینه برای حضور آنان در مسابقات بین‌المللی قرآن فراهم خواهد شد.

مسابقه قرآنی تاثیرات فراوانی در فرهنگ جامعه دارد، توسعه فرهنگ قرآنی و رشد و تعالی شخصیت بشر با کمک قرآن محقق می‌شود، در این دوره، داوری مسابقات به صورت الکترونیکی در سالنی جداگانه انجام شد و برخی از نتایج مسابقات به صورت آنی اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار