رئیس شوراى اسلامى شهر صدرا هم با بیان اینکه شهر صدرا محل اسکان قومیت‌هاى مختلفى است، می‌گوید: این تنوع قومیتى باعث شده فرهنگ‌هاى مختلف در کنار یکدیگر زیست مسالمت‌آمیز داشته باشند اما این تنوع قومیتى اگر ساماندهى و مدیریت نشود ممکن است منجر به ایجاد مشکلات فرهنگى و اجتماعى بیشترى نسبت به سایرشهرها شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 18 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در جلسه‌ای با حضور عضو کمیسیون اجتماعى مجلس مشکلات شهر صدرا در حوزه مسائل و آسیب‌هاى اجتماعى، علل آسیب‌ها و راهکارهاى رفع آنها بررسى شد.

شهردار صدرا می گوید: یکى از مشکلات شهر صدرا بعد از تاسیس شهردارى و شوراى اسلامى شهر خلاء نبود نماینده دولت در این شهر است، هرچند فرماندارى شهرستان شیراز به صورت مستمر پیگیرى مسایل و مشکلات شهر را در دستور کار دارند اما نبود مدیریت واحد و نماینده دولت در این شهر باعث به وجود آمدن برخى اختلاف نظرها در تصمیم گیرى‌هاى مهم این شهر شده است.

بهزاد پرنیان با اشاره به تغییر کاربرى هاى مختلف در صدرا ادامه می‌دهد: دولت‌هاى مختلف متناسب با شعارها و برنامه‌هاى خود همواره در شهر صدرا تغییرات فراوانى ایجاد کرده‌اند.

تغییر کاربرى های فرهنگی برای ساخت مسکن

وی عنوان می‌کند: در طرح مسکن مهر، مسکن ملى و جهش تولید مسکن بسیارى از زمین‌هاى این شهر که کاربرى‌هایى همچون فضاى سبز، فرهنگى و یا ورزشى دارند را تغییر داده و بدون توجه به زیرساخت ها اقدام به ساخت تعداد زیادی مسکن در شهر صدرا کردند.

پرنیان می‌گوید: در صورت ادامه این نوع طرح‌ها در شهر صدرا در آینده نزدیک شاهد بروز مشکلات فراوانى در حوزه‌هاى مختلف اجتماعى خواهیم بود که هزینه‌اى سنگینى را به بار خواهد آورد و مشکلات فراوانى براى مدیریت شهر و شهروندان ایجاد می‌کند.

شهردار صدرا با اشاره به اینکه تولید مسکن ارزان براى اقشار کم درآمد جامعه یک ضرورت و اقدام بسیار مطلوب است، تصریح می‌کند: ساخت مسکن بدون توجه به زیرساخت‌هاى این شهر باعث از بین رفتن ظرفیت‌هاى مهم ورزشى، فرهنگى، اجتماعى، مذهبى و خدماتى در شهر صدرا و عدم تناسب این زیرساخت ها با جمعیت ساکن در شهر مى‌شود.

وى بیان می‌کند: تامین مسکن براى اقشار کم درآمد جامعه سیاست بسیار خوبى است و ما از آن دفاع مى‌کنیم اما باید به گونه‌اى انجام شود که مسکن‌هاى تهیه شده قابلیت زندگى سالم با رفاه اجتماعى از نظر تهیه زیرساخت‌ها را داشته باشند.

 

مردم صدرا با کمبود فضاى بهداشتى، ورزشى و فرهنگى مواجه هستند

پرنیان با بیان اینکه در طرح‌هاى ساخت مسکن در دولت‌هاى قبل، تامین زیرساخت‌ها صورت نگرفته است، می‌گوید: مردم شهر صدرا اکنون با کمبود فضاى مذهبى، بهداشتى، ورزشى و فرهنگى مواجه هستند و این مسئله مدیریت شهرى را دچار مشکلات فراوان کرده است و آسیب‌هاى اجتماعى، فرهنگى بسیارى به شهر وارد شده است.

وی ادامه می‌دهد: به دلیل نبودن متولى در شهر صدرا و نبود ساختار سیاسى مستقل تمام این مشکلات و معظلات بر عهده شهردارى و شوراى شهر است و مجموعه شهردارى هم با اعتبارات اندک در حوزه فرهنگى و اجتماعى نمى‌تواند پاسخگوى شهروندان صدرا باشد.

شهردار صدرا می‌افزاید: فاصله طبقاتى در شهر صدرا به دلیل طرح‌هاى مسکن و باغشهر ها بسیار زیاد است و این موضوع خود باعث به وجود آمدن معظلات فراوان اجتماعى مى‌شود.

ایجاد مشکلات فرهنگى و اجتماعى نسبت به دیگر شهرها

در ادامه رئیس شوراى اسلامى شهر صدرا هم با بیان اینکه شهر صدرا محل اسکان قومیت‌هاى مختلفى است، می‌گوید: این تنوع قومیتى باعث شده فرهنگ‌هاى مختلف در کنار یکدیگر زیست مسالمت‌آمیز داشته باشند اما این تنوع قومیتى اگر ساماندهى و مدیریت نشود ممکن است منجر به ایجاد مشکلات فرهنگى و اجتماعى بیشترى نسبت به سایرشهرها شود.

هاشم عزیزى ادامه می‌دهد: ساماندهى حقوق، دستمزد و وضعیت استخدامى کارمندان بر عهده تعاونى‌ها بوده که با وجود دریافت زمین در شهر صدرا، اما به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی می‌افزاید: ساماندهى و تعیین تکلیف باغشهرهاى شهر صدرا از دیگر مشکلات و خواسته‌هاى شهروندان این شهر است که نیازمند پیگیرى آنها در سطوع بالاى مدیریتى و وزارت خانه‌هاى مرتبط است.

 

شناسایى آسیب هاى اجتماعى شهر صدرا

عضو کمیسیون اجتماعى مجلس نیز با بیان اینکه رسیدگى به آسیب‌هاى اجتماعى جزء رسالت‌هاى اصلى کمیسیون اجتماعى مجلس است، می‌گوید: باید یک کارگروه ویژه با حضور افراد متخصص تشکیل شود تا ضمن شناسایى آسیب‌هاى اجتماعى شهر صدرا نیاز سنجى‌هاى مربوطه صورت گیرد؛ مشکلات مشخص و در کمیسیون اجتماعى فارس مطرح و پیگیرى شود.

مجید انصارى در خصوص بحث ساماندهى کارکنان و تبدیل وضعیت نیروهاى شرکتى و قراردادى می‌گوید : این موضوع مى‌تواند یک انقلاب ادارى باشد و هر اقدامى در این خصوص نیازمند زیرساخت‌هاى لازم است.

انصارى در خصوص ساماندهى باغشهر هاى شهر صدرا می‌افزاید: این موضوع باید به صورت دقیق و بر اساس قوانین موجود بررسى و پیشنهادها براى اصلاح وضع آنها باید بر اساس قوانین موجود لحاظ شود تا قابلیت طرح و پیگیرى را داشته باشد و در کمترین زمان بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار