یک نویسنده اسدآبادی از چاپ کتاب «اهلیت و مذهب سید جمال‌الدین اسدآبادی» خبر داد و گفت: این کتاب مستنداتی بر اسدآبادی بودن سید جمال ‌الدین دارد که با حضور وزیر ارشاد در همایش «مصلح بیدارگر» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 06 March 2015

یک نویسنده اسدآبادی از چاپ کتاب «اهلیت و مذهب سید جمال‌الدین اسدآبادی» خبر داد و گفت: این کتاب مستنداتی بر اسدآبادی بودن سید جمال ‌الدین دارد که با حضور وزیر ارشاد در همایش «مصلح بیدارگر» رونمایی می‌شود.

سیدرضا ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس ، از تألیف و چاپ کتاب «اهلیت و مذهب سید جمال‌ الدین اسدآبادی» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب شامل مستنداتی است که  اسدآبادی بودن سید جمال‌الدین را ثابت میکند.

وی با اشاره اینکه برای تدوین این کتاب 400 صفحه ‌ای بیش از چهار ماه کار انجام شده، گفت: چندین نسخه برای روز همایش «مصلح بیدارگر» به چاپ خواهد رسید.

این نویسنده اسدآبادی با بیان اینکه در این کتاب سفرها، برنامه‌ها و سخنان سید جمال‌الدین در زمینه‌های مختلف به رشته تحریر درآمده است، اظهار کرد: بنده 14 کتاب در زمینه‌های مختلفی چون سید جمال ‌الدین، طنز، مباحث تخیلی و اشعار نوشته‌ام که از جمله این کتاب‌ها «تصحیح مجمع ‌التواریخ و القصص»، «نکته‌هایی از تاریخ»، «خرم گریه کرد تا شما بگریید»، «تفسیری برخی از آیات قرآن» و «غم‌نامه دل» را می‌توان نام برد.

وی به زندگینامه سید جمال ‌الدین اسد آبادی و همچنین نحوه ورود اجداد وی به شهر اسدآباد اشاره کرد و گفت: اجداد سید جمال‌ در نیشابور و سبزوار زندگی می‌کردند که جد دهم وی به نام سید منصور که در زمان مغول‌ها می‌ زیسته، با تشکیل سلسله شیعه اثنی اشعری برای دومین بارعلیه مغولان برخاسته است.

ابوالقاسمی با اشاره به مبازرات مختلف سیدجمال ‌اﻟﺪﻳﻦ علیه استعمار و انگلیس، گفت: وی بنا به دستور شیخ انصاری عازم هندوستان می‌شود و در کنار آشنایی با علوم جدید، سعی کرده تا مردم و خصوصاً مسلمانان را علیه استعمار انگلستان بسیج کند.

وی با بیان اینکه سید جمال‌ به مناطق مختلفی چون مصر، لندن، پاریس و استانبول سفر کرده، افزود: وی در این کشورها با استقبال برخی مقامات دولتی روبرو می‌شده و شروع به تدریس و تبلیغ دین اسلام می ‌کرده است.

این نویسنده اسدآبادی با بیان اینکه مستنداتی دال بر شهادت سید جمال ‌الدین وجود دارد، افزود: سیدجمال دندان ‌درد می‌گیرد، معاندان با ترفندی، مسکنی را به زهر آلوده کرده و بر دندانش می‌گذارند که همین امر موجب ابتلا به سرطان فک و مرگ ایشان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار