فروش محصول در فضای امن اقتصادی و بازگشت سرمایه مهمترین دغدغه‌های مرغداران همدانی است که رفعاین دغدغه‌ها را در ایجاد زنجیره مرغ می‌دانند ولی ایجاد این زنجیره اراده قوی دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 11 October 2015
فروش محصول در فضای امن اقتصادی و بازگشت سرمایه مهمترین دغدغه‌های مرغداران همدانی است که رفعاین دغدغه‌ها را در ایجاد زنجیره مرغ می‌دانند ولی ایجاد این زنجیره اراده قوی دولت و بخش خصوصی را می‌طلبد.

به گزارش تسنیم ؛نخستین همایش تولیدکنندگان مرغ گوشتی غرب کشور به میزبانی همدان برگزار شده و در این همایش تولیدکنندگان و مدیران دولتی گرد آمده بودند تا راه‌هایی برای رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان پیدا کنند.

این همایش نیز همچون سایر سمینارها و اجلاس‌ها، سخنران‌های متعددی داشت که به بیان دردها و مشکلات موجود در بخش تولید مرغ پرداخته و وعده همکاری را با یکدیگر دادند.

در این میان ایجاد "زنجیره تولید، تبدیل و فراوری و فروش" و صادرات مرغ راهکارهایی قابل اجرا بودند که از سوی سخنرانان مطرح شد اما اجرای این راهکارها نیازمند همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی است.

ایجاد زنجیره مرغ از سال‌های گذشته در همدان مطرح بوده ولی تاکنون این امر عملیاتی نشده ولی گویا مراحل پایانی خود را طی می‌کند، در صورت اجرای این زنجیره، تولید و فروش مرغ روند منظقی به خود گرفته و نوسانات قیمت نیز کاهش می‌یابد.

یکی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در همدان در این همایش اظهار داشت: مرغ سهم بسزایی در سبد غذایی خانوار ایرانی داشته و این امر به لحاظ قیمت مناسب این محصول در بازار کشور است.

روزافزای با اشاره به اینکه مرغ ماده اصلی بیش از 50 نوع غذای ایرانی است، گفت: سرانه مصرف مرغ در کشور 26 کیلوگرم در سال است و این میزان در حال رشد است به طوری که از سال 86 تا پایان سال گذشته 13 درصد رشد را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه ایران با دارا بودن 23 هزار واحد پرورش مرغ گوشتی در شمار 10 کشور برتر تولیدکننده مرغ قرار دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تولید سالانه مرغ در ایران از دو میلیون تن در سال عبور کرده و 30 درصد مواد پروتئینی ایران از طریق مرغ تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 هزار تن مرغ مازاد در کشور تولید می‌شود، افزود: این امر می‌طلبد تا برنامه‌های مناسبی در زمینه تولید و فروش مرغ تدوین شود تا تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان نشوند.

روزافزای فروش محصولات تولیدی در فضای امن اقتصادی و بازگشت سرمایه را از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان مرغ در همدان برشمرد و گفت: در صورت رفع این دغدغه‌ها شاهد شکوفایی و عملکرد مطلوب تولیدکنندگان مرغ در سطح استان همدان خواهیم بود ولی این امر نیازمند همکاری بخش دولتی و خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه باید زنجیره" تولید، تبدیل و فراوری و فروش مرغ" در استان همدان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: ایجاد این زنجیره می‌تواند گام موثری در رفع نگرانی تولیدکنندگان از بازگشت سرمایه باشد.

این تولیدکننده مرغ گوشتی در همدان بیان کرد: تولیدکنندگان مرغ در همدان باید به عرصه تولید خاص مرغ و اصلاح نوع مصرف در بین مردم ورود پیدا کند تا بتوان رونق در بخش تولید مرغ را شاهد بود.

وی با بیان اینکه صادرات گوشت مرغ منجمد به بازارهای جهانی نیازمند تامین سلایق کشورهای هدف است، افزود: کشورهای هدف صادراتی بیشتر مرغ‌های با وزن 1.4 تا 1.8 کیلوگرم را مصرف می‌کنند و این امر می‌طلبد تا تولید نیز به این مسائل توجه جدی داشته باشد.

روزافزای با اشاره به اینکه متاسفانه مرغ‌های تولیدی در همدان وزن‌های بیش از دو کیلوگرم دارند، گفت: تلاش بر این است تا مرغ با وزن استانداردهای جهانی در همدان تولید شود تا ضمن دارا بودن ارزش‌های غذایی بالا، قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را نیز داشته باشد.

به گزارش تسنیم؛ برخی دیگر از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در همدان نیز در این همایش اظهارنظرهای مشابهی داشتند که امیدواریم جمع‌بندی سخنان مدیران دولتی و تولیدکنندگان مرغ به دستورالعمل‌های اجرایی تبدیل شود تا شاهد رونق صنعت مرغ در همدان باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار