نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خروجی کار شورای شهر به توانمندی شهردار بستگی دارد و در صورت انتخاب شهردار خوب، شورایی‌ها برای کسب رای در دوره بعد نیازی به تبلیغات ندارند زیرا مردم خروجی کارشان را دیده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 19 January 2023

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در شصت و ششمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای شهرها و مراکز استان‌ها که امروز (۲۹ دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه ظرفیت‌هایی که خداوند در عالم خلق کرده، برای استفاده در مسیر مقام بندگی و عبودیت است و اگر این ظرفیت‌ها در جایگاه دیگری استفاده شوند، اسراف و حرام است. راه به سوی مقام عبودیت خدا همه چیز به انسان می‌دهد اما شرط راهیابی به این جایگاه، مسیر ولایت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از ظرفیت‌های راهیابی به این مسیر ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است. رجب ماه ولایت، شعبان ماه رسالت و رمضان ماه خدا است و اکنون که در آستانه حلول این ماه‌ها هستیم بهترین فرصت است تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: حاملان زمانی که می‌خواهند به موفقیت‌های یک مسئول نگاه کنند، به ویترین‌های آن توجه می‌کنند بنابراین انسان برای محقق شدن ماموریت‌های خود به پیش نیاز، نیاز دارند و آن هم انس و خلوت با خداوند متعال است.

موسوی‌فرد عنوان کرد: ماموریت‌های بزرگ می‌طلبد که انسان درون خود را تطهیر کند و باید خدا و بندگان راضی شوند. در هر شهر گره زیاد است و گره‌ها باز نمی‌شوند مگر اینکه خداوند ببیند فرد عبد است البته شاید شهری آباد شود اما مقدمات حرام نیز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: با وجود خدای بزرگ، اهل بیت(ع) و همراهی مردم اما بدون داشتن راهبری مردی بزرگ این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شود. دشمنان ۴۰ سال پدر خود را درآوردند اما موفق نشدند و این موضوع به دلیل این است که مردم به خوبی با امام بزرگواری پیوند خوردند.

موسوی‌فرد گفت: شهرداری موفق است که پشت میزش ننشیند؛ قبل از مراجعه مردم برای مطرح کردن مشکلات، مسئول باید مشکلات را ببینند و پیگیری کنند. در برخی شهرها دوستان توفیق دارند اما لازمه آن شنیدن حرف مردم از نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: خروجی کار شورای شهر به توانمندی شهردار بستگی دارد و در صورت انتخاب شهردار خوب، شورایی‌ها برای کسب رای در دوره بعد نیازی به تبلیغات ندارند زیرا مردم خروجی کارشان را دیده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان، عنوان کرد: شورای شهرها و شهرداری‌ها باید عملکرد نظام را در سبد خود ببینند. لازمه توفیق این است که حلقه مشورتی گسترده باشد و از لایه‌های گوناگون از مردم مشورت گرفته شود.

موسوی‌فرد گفت: بسیاری اوقات تنها منتقد هستیم در حالی که اگر مسئول شویم متوجه می‌شویم کار در میدان اجرا چقدر سخت است.

وی عنوان کرد: زمانی که فردی مسئولیت می‌پذیرد نباید مردم را فراموش کند زیرا مردم سرمایه انقلاب اسلامی هستند. در صدر اسلام بعد از پیامبر(ص)، فردی قوی‌تر از امام علی(ع) نمی‌بینیم اما چون مردم و افرادی امثال حاج قاسم و توانمندان این نظام با ایشان نبودند، ۲۵ سال خانه‌نشین شد بنابراین باید برای این مردم بی‌بدیل خدمت کرد.

موسوی‌فرد گفت: این همه دشمن تلاش کرد اغتشاشات را به دامنه مردم تسری ببخشد اما موفق نشد. با وجود همه نارضایتی‌ها در برخی از بخش‌ها اما همچنان مردم در صحنه هستند.

وی عنوان کرد: امروز هر چند گرانی وجود دارد و خواست ما نیست، اما بی در و پیکر بودن مسائل مردم را رنج می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار