استاندار فارس در خصوص بکارگیری اندک از بانوان در پست‌های مدیریتی استان، گفت: تعداد سهم مدیریتی برای زنان مطلوب نیست و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از ظرفیت مدیریتی ایشان استفاده بیشتری شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 02 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمد هادی ایمانیه، گفت: اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به میدان آمده و موجب محقق شدن رشد اعتباری و عمرانی شده است.
وی از خبرنگاران خواست به دنبال شناسایی پروژه‌های راکد و نیمه تمام استان باشند، تا از طریق مدیریت ارشد پیگیری شود.
استاندار فارس در خصوص بکارگیری اندک از بانوان در پست‌های مدیریتی استان، گفت: تعداد سهم مدیریتی برای زنان مطلوب نیست و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از ظرفیت مدیریتی ایشان استفاده بیشتری شود.
دکتر محمد هادی ایمانیه، گفت: به برخی از صنایع، مانند فولاد تذکر داده شده، که از سال ۱۴۰۴ دیگر نمی‌توانند از آب سد، رودخانه یا چاه برای تامین آب مورد نیازشان استفاده کنند؛ بلکه بایست از روش‌های دیگری، خصوصا پساب شهر‌ها استفاده نمایند. در این خصوص بخشی از آب سد چشمه عاشق نی ریز، که بنا بود به صنعت اختصاص یابد را لغو و مقرر شد فقط آب مورد نیاز آشامیدن و کشاورزی را تامین کند.
وی با اشاره به ایجاد پنجره ویژه گردشگری در فارس، گفت: اگر کسی بخواهد در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث، سرمایه گذاری کند، به آن پنجره مراجعه می‌کند و در حضور تمام مدیران مرتبط، تقاضا‌ها بررسی و تصمیم گیری می‌شود.
در حوزه گردشگری همزمان با دهه فجر امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۵ پروژه به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه بخشی از فاز یک، خط دو مترو، که قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، ناتمام است، گفت: معتقدم اگر بشود بخشی از ارائه خدمات را با بهره برداری از قسمت‌های تمام شده انجام داد، هیچ اشکالی ندارد؛ منتهی با افتتاح نمایشی کاملا مخالفم.
وی اضافه کرد: این حق مردم است که از خدمات پروژه‌ها در سریعترین زمان ممکن بهره‌مند شوند. در بحث قطعه آزادراه شیراز-اصفهان، معتقدم باید ٦ قطعه تکمیلی به نوعی وارد فاز بهره‌برداری شود، تا مردم از آن بهره‌مند شوند.
استاندار فارس با بیان اینکه ١٦ پروژه گازرسانی، با اعتبار ٧٦٠ میلیارد تومان در این ایام به بهره برداری می‌رسد و ٦٠٠ میلیارد تومان پروژه دیگر در همین حوزه کلنگ زنی می‌شود، گفت: در برخی از پروژه‌های گازرسانی پنج برابر متوسط کشوری هزینه شده است.

دکتر ایمانیه در خصوص چگونگی افزایش اعتبارات پروژه‌های به بهره برداری رسیده، علی رغم محدودیت‌های مالی فراوان استان و کشور، گفت: تلاش‌های مدیران استان را نباید نادیده گرفت؛ اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) هم به میدان آمده و موجب محقق شدن رشد اعتباری و عمرانی شده است.
وی اظهار داشت: قول اخیر وزیر صمت پیرامون حمایت ویژه از توسعه و ایجاد ٣٠٠ بنگاه اقتصادی در فارس، موجب یک حرکت بزرگ در استان خواهد شد و فرصت جهش را برای فارس فراهم خواهد کرد؛ قطعا این حرکت دستاورد‌های طولانی مدت برای استان به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در فارس اشاره‌ای هم به وضعیت موزه قرآن شیراز داشت و گفت: این موزه در سالروز ولادت امام زمان (عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از وزارت کشور درخواست بودجه ۲۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی موزه قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کرده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که این مهم تحقق یابد.

دکتر ایمانیه همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های قرآنی استانداری گفت: دستیار قرآنی استانداری فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام داده است و چند کار شاخص قرآنی در این استان دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها راه‌اندازی نهضت روخوانی قرآن میان کارمندان دولت است.

استاندار فارس همچنین پویش فرزندان قرآنی، مکتب شهید سلیمانی را از دیگر فعالیت‌های قرآنی در استان اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ کودک در این طرح شرکت کرده‌اند که به یاری خدا این کودکان را در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی حمایت خواهیم کرد تا در آینده افراد علمی قرآنی داشته باشیم.

استاندار فارس همچنین در خصوص اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان، عنوان کرد: از ١١٤ پروژه مصوب تاکنون ١٤٥٠ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و ٢٠٠٠ میلیارد تومان اعتبار تعهدات باقی مانده تا سال ١٤٠٣ تخصیص خواهد یافت.
دکتر ایمانیه در خصوص پروژه‌های ورزشی ناتمام و مسئله دار استان، اظهار داشت: برابر تفاهم نامه انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، ٢٢ میلیارد تومان در یک بخش و ٨٠ میلیارد تومان در بخش دیگر برای تکمیل پروژه‌های سالن ۶۰۰۰ نفری شهید سلیمانی و استادیوم پارس اختصاص خواهد یافت. همچنین مقرر شد استادیوم حافظیه به مدت پنج سال در اختیار تیم فجر شهید سپاسی قرار گیرد تا از وضعیت فعلی خارج شود.

وی تاکید کرد: فارس در حال حاضر از نظر تعداد پروژه‌های ورزشی در حال اجرا در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه به دنبال شناسایی پروژه‌های راکد و فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام هستیم، گفت: اصحاب رسانه این پروژه‌ها را شناسایی و به مدیران استان معرفی کنند.
دکتر ایمانیه در خصوص ایجاد سوال برای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه اعلام آمار احیای بنگاه‌های راکد در فارس صحیح نبوده، گفت: طبق گزارش مدیران ذیربط تنها ١١ پروژه مشکل دار در این حوزه حل نشده، لیکن آمار‌های اعلام شده هم در حوزه اشتغال و هم در تعداد بنگاه‌های احیاء شده و همچنین به توسعه رسیده صحیح بوده است.

استاندار فارس اضافه کرد: همچنین در بحث عملکرد اشتغال هم فارس با ١٠٧ درصد به عنوان استان برتر معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار