ظرفیت تولید گاز در سه شهرستان جنوبی فارس، از ۴۵ به ۷۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴ 13 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از میادین گازی آغار، دالان و دی گفت: با بهره برداری از طرح توسعه این میدان ها، ظرفیت تولید گاز در شهرستان های فراشبند، فیروزآباد و قیر و کارزین، از ۴۵ به ۷۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.
خجسته مهر افزود: در این طرح ظرفیت تولید ۱۶ میلیون متر مکعب گاز به آغار، ۵۶ میلیون متر مکعب گاز به دالان و نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب گاز به دی افزوده می‌شود.
وی گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرایی شدن این سه میدان گازی بیش از ۱۷۷ میلیون دلار هزینه می‌کند که به زودی اجرای آن‌ها آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: سه میدان گازی آغار، دالان و دی از جمله سیزده میدان گازی هستند که برای توسعه بهره برداری گاز از مناطق مرکزی ایران، در دستور کار قرار دارند.
خجسته مهر با بیان این که اجرای دو طرح افزایش فشار هم در میادین نفت و گاز مرکزی ایران پیش بینی شده است ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها با توسعه میادین گازی، با سرمایه گذاری ۳ و ۶ دهم میلیارد دلاری، تولید گاز به ۱۴۲ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، تا سال ۱۴۰۸ ظرفیت تولید گاز کشور از یک به یک و نیم میلیارد متر مکعب افزایش می‌یابد که تحقق آن به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
خجسته مهر گفت: برای افزایش سرعت تولید گاز، سرمایه مورد نیاز از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران تامین شده است که با این سرمایه گذاری، ۱۰ میلیون متر مکعب گاز در ۱۴۰۲ و ۱۰ میلیون متر مکعب گاز در سال ۱۴۰۳ در مناطق نفت و گاز مرکزی افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: به منظور توسعه میادین گازی آغار، دالان و دی، پالایشگاه دوم فراشبند برای نم زدایی گاز و تثبیت میعانات گازی ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد : برای توسعه میادین گازی قرارداد بسته می‌شود که نقش مهم و اساسی در رونق اقتصادی منطقه، افزایش تولید گاز کشور و افزایش اشتغال زایی در سه شهرستان فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار