با بستری بیست بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۳ بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 14 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۲۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۶ هزار و پانزده تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۳۸۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۰ هزار و ۳۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری بیست بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۱۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۴ هزار و ۱۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۱۱۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۴۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۶۱ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۹۸ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۸۰۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار