امام جمعه شیراز؛ راه حل مشکلات کشور را سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی درآمد کشور را افزایش و توزیع درآمد را عادلانه می‌کند و موجب می‌شود که همه در حد زندگی متعارف بهره‌مند باشند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 18 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به بزرگترین رخداد عالم مبعث پیامبر اسلام (ص)، گفت: ۲۷ رجب روز عید بزرگ مبعث مسلمانان یعنی روزی که پیامبر اسلام (ص) از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شد و اولین آیات نورانی قرآن "اقراء باسم ربک الذی خلق" در بیت‌المعمور و قلب نازنین پیامبر نازل شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه قرآن کریم جاودانه‌ترین معجزه الهی است، افزود: سعی شود در مراسم و مجالش شادی و سرور از آیات قرآن نیز بهره‌مند شویم و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تمامی امت اسلامی، ملت شریف و سربلند ایران و مردم همیشه در سنگر ایستاده استان فارس و شیراز، گفت: روز ۲۲ بهمن بار دیگری همگی شما با خدا و رسول پیامبر (ص) بیعت کردید و افتخار آفریدید.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دشمن خواب ببیند که دل مردم را از اسلام، امام راحل، شهدا و از رهبر معظم انقلاب اسلامی جدا کند، گفت: شما مردمان شریف در روز ۲۲ بهمن‌ماه با بصیرت و اندیشه پاک خودتان تحلیل کردید و دانستید که ارزش دین و اسلام بیش‌تر از این چیزهاست و ما را مدیون منت خودتان مثل سال‌های قبل کردید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، گفت: عمده گلایه‌های کشور مربوط به مسئله اقتصادی است و این هم نه اینکه کمبود درآمد باشد بلکه منابع عادلانه توزیع نمی‌شود و در این زمینه بار‌ها رهبر انقلاب تاکید کردند که باید بی عدالتی‌ها جبران شود.

او با اشاره به نکات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایشان میفرمایند راه‌حل مشکلات زندگی مردم؛ از قبیل بیکاری جوانان، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

دژکام گفت: عده‌ای می‌گویند ما باید برویم تسلیم آمریکا شویم و آن‌ها به هر قیمتی خواستند نفت ما را بخرند و بر فرض اینکه ما وضعمان خوب می‌شود، شاید جوانان این موضوع را تجریه نکرده باشند، اما این وضع را در زمان شاه که ایران ژاندار آمریکا بود و نفت را آن‌ها قیمت گذاری میکردند به خوبی تجربه کردیم.

امام جمعه شیراز؛ راه حل مشکلات کشور را سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی درآمد کشور را افزایش و توزیع درآمد را عادلانه می‌کند و موجب می‌شود که همه در حد زندگی متعارف بهره‌مند باشند.

او با تصریح بر اینکه ما مطمئن هستیم که نیرو‌های جوان تحصیل کرده و کارآمد از عهده اینکار برخواهند آمد به شرط آنکه تیم کارآمد فهیم و اهل کار اقتصادی جای پایشان در دولت باز شود، گفت: البته حضرت آقا نیز در این راستا بار‌ها تاکید کردند که دولت تیم جوان را تشکیل دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشور چین، گفت: ما در معاملات نیازمند شریک تجاری هستیم لذا از صاحبان فکر و اندیشه و مراتب دانش بنیان فارس درخواست داریم تا در این زمینه مطالعه داشته باشند و مسئولان استان نیز حمایت کنند تا در این جهت نقش خودمان در پیشبرد و بهبود وضعیت مردم به خوبی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار