استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه فعالیت های خیری از دیرباز تاکنون در استان یزد به صورت بسیار چشمگیر وجود داشته گفت: یزد در حوزه فعالیت های خیری سرآمد کشور است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 04 March 2023

مهران فاطمی در مراسم تقدیر از خیرین سلامت استان یزد با بیان اینکه سلسله خیرین در طول تاریخ یزد نقش بی بدیل، کم نظیر و یا حتی بی نظیر را ایفا کرده‌اند اظهار داشت: در ساخت تمدن یزد، این درخشش و هویت والای یزد در عرصه‌های مختلف، حضور خیرین یک حضور بسیار مهم و کارساز بوده و در بسیاری از جلساتی که در مرکز کشور شرکت می‌کنیم، همه به مردمان یزد و مشارکت آنها در مباحث خیری غبطه می‌خورند.

مهران فاطمی خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام آموزش و پرورش استان یزد در کشور حرف نخست را می‌زند و نظام سلامت ما در سطح ملی جزو بهترین‌ها و سرآمد است و در حوزه‌های دیگر خیری از جمله کمیته امداد و بهزیستی سرآمد هستیم به واسطه حضور ارزشمند خیرین و اعتقادات، باورها و عمل مومنانه آنها است.

فاطمی تصریح کرد: این موضوع ارزش بسیار بالایی دارد و ما این موضوع را با پوست، گوشت و استخوانمان لمس کردیم که گره‌گشایی از مردم و زدودن غم و غصه از وجود مردم چه ارزشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مردم به حدی ارزشمند است که به شخصه هر زمان که مشکل شخصی یا مشکلی برای استان به وجود می‌آید که رفع آن به راحتی امکان‌پذیر نیست، این کار را به روز یکشنبه و پس از دیدار مردمی و دعاهای خیر مردمی که مشکلاتشان حل می‌شود موکول می‌کنم و تا به الان تمام مشکلات به این وسیله حل شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع یکی از مهم‌ترین مباحثی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که کارهای نیک از جمله ساخت درمانگاه و بیمارستان و امکانات پزشکی چون مربوط به هزاران نفر از انسان‌ها می‌شود قطعا ارزش بسیار بالایی دارد.

فاطمی گفت: استمرار در عمل نیک در قرآن کریم و اسلام به شدت مورد تاکید قرار گرفته و باید تلاش کنیم که فعالیت‌های نیک‌اندیشانه خود را ادامه دهیم و علاوه بر اینکه مردم از آن بهره‌مند می‎شوند، زمینه بهره‎مندی خودمان از برکات آن را هم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: خیرین نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه استان یزد و کشور داشته‌اند و قطعا بدون مشارکت این عزیزان، در حوزه سلامت، بهداشت و درمان استان یزد این جایگاه که الان دارد را نمی‌داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار