امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان اینکه هزاران برجام هم امضا شود مانع توطئه‌های آمریکا علیه ایران نمی‌شود گفت: تا زمانی که دست از اسلام نکشیم دشمنی استکبار با ایران تمام نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 04 March 2023

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مسلمانان را از زیر بار ذلت دیگران رفتن نهی کرده اظهار داشت: اطاعت از ظالمین و گنهکاران و فرمانبری موضوعی است که به شدت توسط قرآن کریم نهی شده است.

وی با بیان اینکه دوستی، رفاقت و معامله با این افراد بحث دیگری است گفت: به هیچ عنوان نباید زیر بار ظلم و ستم و استبداد مستکبران برویم و این موضوعی است که هرکجا رخ داده نتیجه‌ای جز بدی نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برخی افراد مدام می‌گویند ما باید به حرف آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر گوش دهیم تا مشکلاتمان حل شود، فکر می‌کنید اگر گوش دادیم چه نتیجه‌ای برای ما دارد به غیر از اینکه دوباره باید بله قربان‌گوی آنها باشیم و هیچ اراده و اختیاری از خودمان نداشته باشیم.

ناصری‌یزدی خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم هر جایی که تمایلی به گناه و انسان‌های ستمکار داریم باید بدانیم و بفهمیم که این وسوسه شیطان است و باید با رها کردن شیطان و پناه بردن به خدا خود را به سمت مسیر درست بازگردانیم و در این مسیر از خود محافظت کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه شیاطینی هستند که راه‌های انحرافی را به مردم نشان می‌دهند گفت: این رسانه‌ها با دروغ و شایعات بی‌اساس ما را به گناه، خرابکاری، فساد و ناامنی دعوت می‌کنند و به دنبال منحرف کردن دختران و پسران ما از مسیر درست الهی هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در دوران طاغوت بر سر همه تصمیمات یک آقابالاسر خارجی وجود داشت ادامه داد: یکی از روایت‌هایی که در ارتباط با ظهور حضرت مهدی(عج) وجود دارد آن است که ان حضرت زمانی ظهر می‌کنند که طاغوت و ستمکاران دست برتری نداشته باشند و این موضوع را ما امروز در انقلاب مشاهده می‌کنیم که در حال تلاش برای تحقق این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران که به واسطه هدایت‌های حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و شروع شد و توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده استکبار جهانی را به چالش بزرگی انداخته و مستکبران امروز نفس‌های آخر خود را می‌زنند.

ناصری یزدی در ارتباط با اینکه چرا در این دوران تمام مستکبران به صورت یکجا علیه ایران دسیسه و توطئه کردند گفت: دلیل این تلاش گسترده دشمن آن است که انقلاب اسلامی ایران در حال زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) است و به همین دلیل از خواندن سرود امام زمان توسط جوانان و کودکان ما نگران و عصبانی هستند.

امام جمعه یزد افزود: این حرف به معنای آن نیست که مشکلی نیست یا برای رفع مشکلات نباید قدم برداشت بلکه مشکل هست و مسئولان باید با تمام توان برای رفع این مشکلات به صورت شبانه روزی حرکت و تلاش داشته باشند اما این را هم باید بدانیم که این انقلاب از ابتدا تا به الان تحت کمک‌های الهی و حضرت امام زمان(عج) است و تا زمانی که ما دست از دین و اسلام و انقلاب برنداریم هم دشمنی‌های استکبار وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: امروز نکته‌ای که همه می‌دانند آن است که دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند ایران قوی را تحمل کند چرا که تداوم وجود ایران قوی منجر به الگوگیری دیگر کشورها و گسترده‌تر شدن زمینه‌سازی ظهور است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که روزی به راحتی اموال ملت ایران و دیگر کشورهای منطقه را چپاول می‌کردند نه تنها دیگر در ایران جایگاهی ندارند بلکه قدرت خود در منطقه را هم به واسطه ایران از دست داده‌اند و این بزرگترین خطر برای آنهاست؛ تمام توطئه‌ها هم برای جلوگیری از این روند و مسیر است.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: امروز اگر هزار بار هم مذاکره کنیم و هزاران برجام را هم امضا کنیم باز هم دشمن زیر بار نمی‌رود و تنها هدفی که الان دارند آن است که این حکومت الهی را با تزلزل مواجه کرده و به تجزیه گسترده ایران بپردازند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مردم باید در برابر استکبار همچنان ایستادگی کرده و صبورانه و با همدلی برای رفع مشکلات کمک کنیم گفت: مسئولان ما هم باید بیشتر توجه کنند و برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار