مردم خوزستان به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد مهدی موعود (ع) با حضور در مساجد ، حسینیه‌ها و موکب‌ها با توزیع شیرینی و شربت این مناسبت را جشن گرفتند.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 08 March 2023

مردم مومن و ولایتمدار شهرهای مختلف خوزستان با آذین بندی معابر و با پخش نقل، شربت و شیرینی، ارسال پیامک های تبریک و برگزاری آیین های مختلف، سالروز میلاد مهدی موعود (ع) را جشن گرفتند.

تزئین خیابان ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، اطعام نیازمندان و جشن پیوند زوج های جوان از دیگر برنامه های برگزار شده در استان خوزستان به همین مناسبت است.

اقشار مختلف مردم به همراه بازاریان و کسبه نیز با توزیع شربت و شیرینی این روز فرخنده را گرامی داشتند.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در جای جای خوزستان از شب گذشته با حضور پرشور در مساجد و حسینیه ها ضمن برپایی برنامه های مولودی خوانی با شرکت در مجالس سخنرانی علاقه خود را نسبت به منجی عالم بشریت ابراز کردند.

در شهر های خوزستان جشن‌هایی در قالب کاروان شادی، جشن‌های خانگی و جشن‌های خیابانی از چند شب گذشته شروع شده است و در شهر اهواز امروز در مصلی مهدیه ، مسجد الغدیر (آخر اسفالت) ، مسجد علی بن ابیطالب کوی شهید سلطانی‌منش و چندین نقطه دیگر از شهر این مراسم پرشور مذهبی درحال برگزاری است.

نیمهٔ شعبان (۱۵ شعبان در گاهشماری هجری قمری) یکی از جشن‌های مسلمانان شیعه است که هم‌زمان با زادروز امام دوازدهم شیعیان، حجت بن حسن است. دعاهای زیادی مانند دعای کمیل در این شب خوانده می‌شود.

برچسب ها: نیمه شعبان ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار