مدیر کل بهزیستی استان ایلام:
مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: 89 فرد مبتلا به اتیسم در ایلام از حمایت های این اداره کل برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۰۹۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 03 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین نورعلیوند مدیر کل بهزیستی استان ایلام به مناسبت روز آگاه سازی اوتیسم گفت: اتیسم اختلالی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با آن درگیر خواهد بود.

وی افزود: اوتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و علائم عمومی این اختلال  شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل و مهارت های اجتماعی، عدم فعالیت های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: اوتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز است و  این اختلال در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله  گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می شود.

نورعلیوند گفت: تاکنون ۸۹ فرد مبتلا به این اختلال در استان از حمایت های این اداره کل برخوردار هستند.

وی ادامه داد: از مجموع این مبتلایان ۶۱ نفر پسر و ۲۸ نفر دختر هستند.

این مقام مسئول تصرریح کرد: درحال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در مرکز استان ایلام فعال است که افراد مبتلا به این اختلال از خدمات آن برخوردارند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: خدمات این مرکز شامل  توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری - آموزشی و مداخلات مشاوره- حمایتی است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار