معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد از افزایش ۶۰ درصدی موارد مثبت شناسایی شده کرونا و چهار برابر شدن موارد بستری در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 03 April 2023

دکتر مسعود شریفی با اشاره به افزایش بروز بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: متاسفانه در استان یزد نیز از اوایل اسفند موارد ابتلا به بیماری هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری سیر صعودی داشته است.

وی با بیان این‌که هفته گذشته در مقایسه با هفته قبل موارد مثبت شناسایی شده در استان ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود:‌ از روز ۲۷ اسفند تا ۴ فروردین، ۹۱ مورد مثبت بستری در استان یزد گزارش شده، اما این عدد در بازه زمانی ۵ تا ۱۱ فروردین با افزایش چشمگیر به ۱۶۲ مورد رسیده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اهمیت بستری شدن 30 بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان، گفت: این عدد در بازه ۵ تا ۱۱ فروردین به ۱۱۷ مورد رسیده است که تقریبا چهار برابر شده است.

دکتر شریفی به افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی در کشور و استان یزد  اشاره کرد و از کاهش استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله استفاده از ماسک در کشور خبر داد و تأکید کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت استفاده از ماسک در مراکز شلوغ و تجمعی به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار