کد خبر: ۱۰۹۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 05 April 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

رمضان ماهی با عظمت‌های والا سفره خان و نعمت خود را برای استفاده بشریت گسترده است و اکنون که به نیمه نزدیک می‌شود، شمیم این ماه را باید خوب درک کرده باشیم.

رمضان ماهی ایست که شیطان رجیم در قل و زنجیر است، و صبر، عبادت، بندگی و بازگشت به سوی معبود از مزایای رمضان کریم است. در رمضان که به بهار قرآن شهرت یافته از دیرباز مجالس کوچ و بزرگ خانگی برای تلاوت، تفسیر، حفظ قرآن کریم برپا می‌شود و مشتاقان نور الهی به منظور توسل و تمسک به این کتاب پرودگار در این محافل شرکت می‌کنند.

طبق توصیه‌ها و فرمایشات پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) رمشان ماهی است که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان راه‌های نفوذ شیطان را مسدود و غلبه او بر آدمی را می‌بندد، پرهیز از گناه، از جمله آثار و برکات ماه مبارک رمضان است.

نیمه شب که سپری شود روزه داران برای سحری خوردن و اقامه نماز صبح از خواب برمی خیزند، حال و هوای ماه رمضان در تمام ایام سال خاص است و تکرار شدنی نیست، حس نزدیکی به پرودگار عالم ایجاد خلوص نیت در طاعات و عبادات ارمغانی ایست که رمضان هدیه می‌دهد.

مردم هر خطه از ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خاصی در برگزاری مراسم‌های مذهبی، قرآن خوانی، طبخ و توزیع افطاری و عزاداری شب‌های قدر دارند که میراثی گرابهاست که از نیاکان به نسل جدید منتقل شده است.

همراهی کردن با دیگران و درک نیازمندان از برکات روزه داری است، در این ماه انسان راحت‌تر بخشنده می‌شود و در مقابل دریای لطف و رحمت خداوند انسان نیز به کرم و بخشش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار