مسئول زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع لارستان بالغ بر ۱۴۰۰ تن برسد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 10 April 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، اسماء جوکاری عملیات برداشت کلزا از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان‌ لارستان آغاز شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در این شهرستان کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کشت کلزا در لارستان در سطح ۹۷۵ هکتار با استفاده از بذور گواهی شده و یارانه‌ای و ارقام هایولا-۵۰ و بخشی نیز رقم تراپر انجام شده است.

جوکاری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در مزارع لارستان بالغ بر ۱۴۰۰ تن برسد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی لارستان ضمن توصیه به کشاورزان منطقه اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید و کنترل ضایعات کشاورزی توصیه می‌شود با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع نهایت تلاش و دقت را بعمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام تا در پرداخت به موقع وجه محصول تحویلی وقفه ای ایجاد نشود.

برچسب ها: تولید ، کلزا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار