مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از کانون کوبی و مبارزه با پوره ملخ مراکشی در بستر تالاب پریشان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 11 April 2023

تابناک فارس به نقل  از باشگاه خبرنگاران:حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ملخ مراکشی یکی از ملخ‌های پرخطر موجود در جهان است، تظهار کرد: به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به محصولات زراعی، باغی، مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کنند.

او ادامه داد: این ملخ با گرم‌تر شدن هوا رشد کرده و تکثیر می‌شود و در صورت کنترل نشدن می‌تواند آسیب جدی به مزارع و سایر محصولات وارد کرده و به عنوان تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب شود.

رشیدی افزود: پارسال به علت خشکسالی و کاهش سطح سبز بستر تالاب پریشان این آفت وارد مزارع غلات حاشیه تالاب شد که با مبارزه به موقع از خسارت به مزارع جلوگیری به عمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: با توجه به اینکه بستر تالاب پریشان محل مناسبی برای تخم ریزی و تکثیر ملخ مراکشی است با هماهنگی اداره محیط زیست، از اسفند پارسال تا کنون به صورت روزانه و مرتب پایش می‌شود.

او اضافه کرد: گروه‌های پایش، سطح دریاچه را جستجو و کانون‌های آلوده و تکثیر ملخ را شناسایی و سریعا به گروه‌های عملیات معرفی و بلافاصله مبارزه با این آفت انجام می‌شود و این روند شناسایی و مبارزه تا رفع خطر ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: به طور متوسط روزانه حدود ۶۰۰ هکتار توسط ۳ گروه خودرویی مجهز به سیستم ULv پاش با برنامه ریزی منظم و نظارت کارشناسان فنی و متخصص اداره بهبود تولیدات گیاهی این معاونت مبازره صورت می‌گیرد و تا کنون به صورت تجمعی بیش از ۱۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است.

رشیدی گفت: با توجه به ضرورت انجام کار، یک گروه مبارزه از طریق سازمان حفظ نباتات کشور به شهرستان عزیمت و در امر کنترل و مبارزه، به جهاد کشاورزی شهرستان کمک و با این ارگان همکاری می‌کنند.

او افزود: برای کنترل آفت ملخ احتیاج مبرم همکاری مردم، سم پاش مناسب نظیر یو ال وی، پهپاد، تانکر‌های حمل آب و سایر تجهیزات ایمنی است.

برچسب ها: آفت ، ملخ مراکشی ، پریشان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار