یکی از خریداران لوازم خانگی : متاسفانه مسئولان بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دشواری های زندگی همواره مردم را به ازدواج دعوت می کنند، ادامه می دهد: مسئولان اگر خواستار افزایش جمعیت هستند یک روز بیایند با درآمد کارگران جهیزیه برای فرزاندانشان خریداری کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 17 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: با گذری در خیابان های شیراز و راسته خیابان نمازی و توحید به راحتی رکود و کسادی را در مغازه های لوازم خانگی مشاهده می کنید.

گرانی های لوازم خانگی در سال های گذشته امان را از مردم بریده است و در حال حاضر تنها تعداد معدودی از خانواده ها که قصد تامین جهیزیه برای فرزاندانشان را دارند به بازار لوازم خانگی مراجعه می کنند.

مسئولان به جای شعار ازدواج ؛ مسیر را برای جوانان فراهم کنند

یکی از خریداران لوازم خانگی که قصد دارد برای فرزندش جهیزیه تامین کند از وضع بد بازار و گرانی ها بی رویه گلایه می کند و می گوید: متاسفانه این قیمت های موجود در بازار به هیچ وجه با درآمدهای ما همخوانی ندارد.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه جهت خرید جهیزیه برای دخترم پس از ماه ها تلاش توانستم یک ماه 100 میلیونی دریافت کنم، می افزاید: با این قیمت تنها می توانم دو الی سه عدد محصول لوازم خانگی خریداری کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه مسئولان بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و دشواری های زندگی همواره مردم را به ازدواج دعوت می کنند، ادامه می دهد: مسئولان اگر خواستار افزایش جمعیت هستند یک روز بیایند با درآمد کارگران جهیزیه برای فرزاندانشان خریداری کنند.

نابسامانی بازار لوازم خانگی شیراز

از سویی دیگر اسد زاده نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز می گوید: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در شیراز بسیار راکد است و شوربختانه از قبل از نوروز 1402 بازار لوازم خانگی به دلیل گرانی که داشت بازار به کل خراب شد.

جمشید اسدزاده در گفت و گو با اشاره به اینکه قیمت محصولات لوازم خانگی از اواخر سال گذشته حدود 25 الی 30 درصد افزایش یافت، می افزاید: متاسفانه تمام این موارد باعث شد تا وضعیت بازار لوازم خانگی نابسامان شود.

هیچکدام از شرکت ها محصولاتشان را وارد بازار نمی کنند

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز با بیان اینکه در شرایط فعلی بسیاری از شرکت ها محصولاتشان را به دلیل اینکه مجددا قرار است گران شود وارد بازار نمی کنند، ادامه می دهد: در حال حاضر هیچ کدام از شرکت ها داخلی محصولاتشان را وارد بازار نمی کنند.

اسد زاده با بیان اینکه وضعیت محصولات خارجی به نسبت بهتر از کالاهای ایرانی است، بیان می کند: قیمت محصولات خارجی و لوازم خانگی ها همزمان با دلار گران و با کاهشی شدن نرخ ارز ارزان می شود اما متاسفانه محصولات ایرانی و لوازم خانگی های بازار داحل زمانی که افزایش قیمت پیدا کردند تحت هیچ شرایطی ارزان نمی شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تمام اقشار از بازار لوازم خانگی استقبال می کنند اما مردم همانند گذشته دیگر قدرت خرید بالایی در خرید لوازم خانگی ندارند، خاطر نشان می کند: زمانی که نرخ دلار به 60 هزار تومان رسید و ارزان شدن آن به تدریج باعث شد تا بازار لوازم خانگی شیراز در یک وضعیت نابسامانی به سر ببرد و بد تر از قبل شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز در ادامه با بیان اینکه استقبال مردم و زوج های جوان برای خرید جهیزیه به شدت کاهش یافته است و به ندرت زوج هایی پیدا می شود که بتوانند یک جهیزیه را به صورت کامل خریداری کنند، بیان می کند: در حال حاضر یک خانواده به ناچار مبلغی را جمع و جور می کند و حدود سه قلم جهیزیه را خریداری می کند و در این شرایط زوج ها هم به کیفیت توجهی نمی کنند و وسایل جهیزیه را به صورت خرد خرد خریداری می کنند.

اسدزاده در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی خرید یک جهیزیه بسیار معمولی دیگر کمتر از حدود 100 میلیون تومان نیست، تصریح می کند: این در حالی است است که تعدادی از وسایل خانه راهم زوج های جوان مجبورند حذف کنند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شیراز در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی اجناس قاچاق هم در بازار لوازم خانگی شیراز وجود دارد، می گوید: در صورتی که محصولات قاچاق در بازار وجود نداشته باشد تولید کنندگان محصولات داخلی به هر گونه و با هر قیمتی که تمایل داشته باشند محصولاتشان را به مردم می فروشند.

مهاجرت بی سابقه مغازه داران از صنف لوازم خانگی

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مغازه داران لوازم خانگی شیراز بسیار با مشکل مواجه هستند، می گوید: در حال حاضر بعضی از مغازه داران در حال مهاجرت از این شغل هستند و مغازه هایشان را به دیگر صنوف اجاره می دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار