معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بیش از سه هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان فارس وجود دارد که نیاز جدی برای توسعه استان است و باید از منابع دیگری به جز اعتبارات رسمی برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 18 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمود رضایی با اشاره به طرح مولدسازی و ابلاغ آن توسط دولت افزود: در تبصره ۱۱ قانون بودجه در رابطه با موضوع تهاتر املاک و اموال مازاد دولت برای استفاده در پروژه‌های عمرانی تاکید شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ادامه داد: براساس این قانون دولت مکلف شده که مبلغ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از املاک مازاد خود را به فروش رساند و یا از طریق تهاتر برای پروژه‌های عمرانی که نیاز اساسی استان‌ها است مورد استفاده قرار دهد.
وی با بیان اینکه سهم استان‌ها در این قانون مشخص شده است، گفت: شائبه‌هایی در خصوص واگذاری اموال دولت در فضای جامعه از جمله اینکه این اموال به چه کسانی فروخته خواهد شد و یا اعتبارات حاصل از آن صرف چه اموری خواهد شد، ایجاد شده است.
رضایی توضیح داد: در قانون به طور مشخص آمده که منابع حاصل از فروش اموال دولتی باید در همان زمینه هزینه شود و به عنوان مثال اگر پروژه‌های آبرسانی و توسعه کشاورزی در استانی نیازمند منابع مالی باشد و اعتبارات بودجه‌ای کفاف آن را نمی‌دهد می‌توان با فروش یا تهاتر اموال مازاد جهاد کشاورزی هزینه این طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای را تامین کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: فروش اموال مازاد دولتی در قالب اجرای طرح مولدسازی تنها براساس برگزاری مزایده‌های عمومی امکان پذیر است و حتی از طریق بورس نیز امکان فروش این اموال وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس عنوان کرد: فروش اموال مازاد دولتی در هر بخشی تنها با هدف توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی همان حوزه انجام خواهد گرفت و اعتبارات حاصل شده برای ایجاد شبکه ریلی، جاده‌ای، بهداشت و درمان، آموزشی و فرهنگی و ... هزینه می‌شود.
وی اعلام کرد: بیش از سه هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان فارس وجود دارد که نیاز جدی برای توسعه استان است و باید از منابع دیگری به جز اعتبارات رسمی برای تکمیل این پروژه‌ها استفاده کرد.
رضایی با بیان اینکه فروش اموال مازاد دولتی براساس فرآیندی مشخص انجام خواهد گرفت، افزود: کارشناسی، ارزیابی و نظارت جدی برای اجرای این طرح وجود دارد و در این زمینه تفویض اختیار به استان‌ها شده که هیات چهار نفره به ریاست استاندار فارس تشکیل شده که به صورت منظم جلساتی برای شناسایی اموال تشکیل می‌شود و مدیران اجرایی نیز دعوت می‌شوند و همه املاک و دارایی‌هایی که مازاد است احصاء و شناسایی می‌شود و مجوز فروش این املاک به صورت قانونی اخذ و ۱۰۰ درصد منابع حاصله نیز در همان محل و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آن بخش هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این مصوبه تحرکی به توسعه و آبادنی و پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان فارس خواهد بخشید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ادامه داد: در سطح استان فارس نیز تاکنون افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان املاک مازاد دولتی شناسایی شده است که پیگیری‌ها در زمینه کارشناسی و اخذ مجوز و فروش آن طی خواهد شد.
وی در پایان به شایعات درباره فروش اموال مازد اشاره کرد و گفت: اصلاحاتی برای اجرای این طرح در سال جاری صورت گرفته که طرح مولدسازی از شفافیت کافی برخوردار است و قطعا حمایت افکار عمومی را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه هیچ حیف و میل اموال دولتی در اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: هیچ نوع مصونیتی برای مجریان طرح مولدسازی درنظر گرفته نشده که اقدامی خلاف قانون صورت پذیرد و در چارچوب قانون و مقررات این طرح اجرا و به توسعه و آبادانی منجر می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار