سرمای بهاره بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 18 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: سرمای نیمه فروردین ماه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
مهدی اعیان منش با بیان اینکه میزان خسارت‌های سرمازدگی در واحد‌های آسیب دیده بیش از ۶۰ درصد برآورد شده است، افزود: حدود ۲۷۰۰ هکتار باغ و ۱۳۰۰ هکتار مزارع شتوی در این رخداد جوی متحمل زیان شده اند.
وی با اشاره به اینکه میزان محصولات مختلف کشاورزی خسارت دیده بیش از ۶ هزار تن ارزیابی شده است، اظهار کرد: عمده محصولات زراعی زیان دیده شامل گندم و جو و محصول‌های باغی شامل بادام و آلوچه می‌شود.
اعیان منش با بیان اینکه برای کاهش خسارت‌های سرمازدگی برخی اقدامات همچون عدم آبیاری مزارع و باغات همزمان با رخداد سرما، پوشاندن نهال‌های کوچک، استفاده از سایبان، خودداری از کاربرد کود‌های ازته و استفاده از کود‌های پتاسه و اسید‌های آمینه وجود دارد، افزود: پیش از وقوع سرمازدگی هشدار‌های هواشناسی صادر و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار جبران خسارت‌های این بخش است، اضافه کرد: کشاورزان و باغدارانی که پیش از این رخداد اقدام به خرید پوشش بیمه‌ای برای مزارع و باغات کرده اند می‌بایست نسبت به اعلام وقوع خسارت به دفتر شرکت بیمه‌ای اقدام کنند.

 

برچسب ها: خسارت ، سرما ، استهبان ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار