مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: سال گذشته اقدامات خوبی برای آسفالت معابر بافت تاریخی انجام و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 26 April 2023

علیرضا نقوی در بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه اجرای پروژه در بافت تاریخی باید متناسب با استانداردهای مشخص شده در این مناطق باشد، اظهار کرد: بافت تاریخی یزد هویت منحصر به فردی دارد و باید اقدامات متناسب با آن انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار مترمربع پروژه مرتبط با آسفالت معابر در بافت تاریخی شهر انجام شده است، افزود: لازم است در هر بخش این منطقه که عملیات عمرانی انجام می‌شود، دقت لازم متناسب با شرایط بافت و منطقه لحاظ شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بخشی از اقدامات انجام شده در بافت تاریخی شهر شامل پروژه‌های آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر است، خاطرنشان کرد: کف‌سازی بافت تاریخی به نسبت دیگر نقاط شهر تفاوت‌هایی دارد؛ لذا در بعضی از معابر از سنگ فرش و در بعضی دیگر از آسفالت استفاده شده است.

نقوی با اشاره به آسفالت معابر منطقه بافت تاریخی در سال ۱۴۰۱، ادامه داد: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام و اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد.

وی اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای آسفالت توسط شهرداری منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد را ۳۵ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: این میزان اعتبار جدای از پروژه‌هایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یزد اجرا شده است، با اعتبار در نظر گرفته شده در مجموع شش هزار مترمربع از سوی شهرداری منطقه بافت تاریخی آسفالت و لکه‌گیری در بافت تاریخی شهر انجام شده است.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری نیز ۸۰۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و روکش آسفالت در سطح منطقه انجام داده است.

نقوی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای آسفالت معابر منطقه بافت تاریخی در سال جاری، افزود: ۶۵ میلیارد ریال بودجه برای آسفالت معابر برای سال جاری اختصاص داده شده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار