فرمانده انتظامی استان یزد از اجرای طرح‌های ناظر پلیس در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، مطالبه مردمی است.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 26 April 2023

سردار عباسعلی بهدانی فرد در جمع برخی خبرنگاران با بیان این‌که ساماندهی نابسامانی‌های حوزه حجاب از جمله جدی‌ترین مطالبات مردمی است که هر روز و هر ساعت در قالب‌های مختلف به این پلیس اعلام می‌شود، اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه مسئولیت دارند که باید در حوزه‌های ایجابی، فرهنگی و تبیینی فعالیت کنند.

وی به تشریح طرح‌های نظارتی پلیس در این باره پرداخت و افزود: طرح ناظر یک، در راستای مقابله با کشف حجاب در خودرو‌ها صورت می‌گیرد که در مرحله اول برای کسانی که کشف حجاب کنند، پیام کوتاه تذکر در مرحله دوم توقیف سیستمی خودرو به مدت یک هفته، و در صورت تکرار یعنی مرحله سوم توقیف خودرو و معرفی به مراجع قضایی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌که در اجرای طرح ناظر یک، تاکنون دو هزار و ۳۲۰ پیامک تذکر به شهروندان ارسال شده است، گفت: طرح ناظر دو نیز بین صنوف اجرایی می‌شود و تاکنون از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنفی بازدید میدانی صورت گرفته است.

سردار بهدانی‌فرد تصریح کرد:‌ در این طرح، در صورت کشف حجاب توسط فروشنده و متصدی فروشگاه، در مرحله اول تذکر و تعهد کتبی، در مرحله دوم واحد صنفی به مدت یک هفته پلمپ و در مرحله سوم ضمن پلمپ واحد صنفی به مدت یک ماه، فرد خاطی به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح ناظر ۳، از طریق چهره زنی پس از شناسایی افراد بد حجاب در مرحله اول ارسال پیام کوتاه تذکر، در مرحله دوم تشکیل پروند و به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح ناظر ۴ که مربوط به افرادی است که در فضای مجازی اقدام به برهنگی و کشف حجاب می‌کنند نیز، گفت: در این طرح ضمن رصد فضای مجازی از طریق پلیس فتا و پلیس امنیت پس از شناسایی افراد متخلف در این حوزه و معرفی آن‌ها به دادسرا سایت مربوطه نیز مسدود خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار