رئیس هیئت دو و میدانی استان فارس از برگزاری دو نیمه ماراتن شیراز با حضور 800 نفر شرکت کننده همزمان با روز شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 30 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: روح الله نجمی امروز در نشست خبری برگزاری دو نیمه ماراتن شهر شیراز گفت: این رویداد با عنوان «ران شیراز» در 15 اردیبهشت ماه همزمان با روز شیراز برگزار می شود ورزشکاران و گردشگران برای این رویداد وارد شیراز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اولین دوره این رویداد سال 1401 برگزار شد که با کرونا متوقف شد.

نجمی با بیان اینکه درحال حاضر در 500 شهر دنیا دو ماراتن و نیمه ماراتن برگزار می شود، بیان کرد: شعار این دوره مسابقه حمایت و آگهی بخشی جامعه نسبت به کودکان سندروم دون است تا با آگهی بخشی دید جامعه را نسبت به این کودکان ارتقا دهیم.

وی افزود: 50 نفر از کودکان سندروم دون در این مسابقه حضور دارند.

نجمی با بیان اینکه سال گذشته 380 نفر حضور داشتند، یادآور شد: امسال در سال دوم 800 نفر شرکت کننده حضور دارند که 350 نفر خانم و 450 نفرآقایان هستند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان فارس با اشاره به اینکه مسیر مسابقه آقایان از مسیر حافظیه، علی بن حمزه، دروازه اصفهان، ارگ کریم خان است، ابراز کرد: در نهایت از مسیر ساحلی تا پل شاهد عبور کرده و مجددا به حافظیه بر می‌گردند که در مجموع 21 کیلومتر طول مسیر مسابقه است.

نجمی با اشاره به اینکه این رویداد همزمان با انتخابی تیم ملی همزمان است و 15 نفر برتر کشور و عضو تیمی در این مسابقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این رویداد ورزشکارانی برای مسابقات برون مرزی حضور دارند و همچنین ورزشکارانی از سه کشور چین، ترکیه وعمان در این مسیر حضور دارند.

وی افزود: در بخش بانوان نیز با تصمیم شورای تامین استارت ان در دانشگاه شیراز، بولوار کوهسار و قصردشت است که طول مسیر آن 10 کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار