استاندار فارس با انتشار پیامی به مناسبت آغاز هفته ملی سلامت، انتخاب شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» را نویدبخش تحولات نوین در نظام سلامت کشور دانست.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 30 April 2023

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر «محمدهادی ایمانیه» در این پیام، با گرامیداشت این هفته ملی، از تلاش های مجموعه سلامت استان در توسعه این موهبت الهی در جای جای استان، قدردانی کرد.
متن پیام استاندار فارس، بدین شرح است:
نظام سلامت ایران اسلامی بار دیگر مهم ترین رویداد ملی خود را در حالی آغاز می کند که طی روزهای اخیر، شاهد رخدادی ارزنده در مناطق مختلف کشور _به ویژه در مناطق محروم_ بودیم و آغاز برنامه ملی «سلامت خانواده» در حدود ۶۰ شهر کشور، توانست انگیزه هایی نو را در سطح جامعه نسبت به گسترش زمینه های دسترسی مردم به دریافت آسان خدمات سلامت، فراهم آورد.
این اتفاق مبارک در کنار انتخاب شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» برای هفته ملی سلامت ۱۴۰۲ که از نهم تا پانزدهم اردیبهشت گرامی داشته می شود؛ بی شک پیام آور امیدهایی تازه نسبت به تحولاتی نوین در نظام سلامت کشور عزیزمان بود که سال هاست در فارس، جوانه زده و با تلاش، همت و دلسوزی عزیزان در جای جای استان، توانسته است اکنون به نهالی پر امید تبدیل شود؛ دستاوردی که اکنون می توان با افقی روشن تر، بالندگی آن را به عنوان درختی پرثمر، به نظاره نشسته و جای بسی افتخار است که این قطب پزشکی ایران زمین، در این عرصه نیز سرآمدی خود را توانست به تصویر بکشد و با ممارست در تحقق این هدف بزرگ، اکنون این دستاورد فرخنده، ارمغانی پرفروغ در دیگر مناطق ایران خواهد بود.
ایجاد یک شبکه گسترده از تیم «سلامت خانواده» شامل «پزشک خانواده» و «مراقب سلامت» در مناطق مختلف شهری، با الهام از موفقیت های بهورزان عزیزمان در مناطق روستایی که این بار در شهرها نیز توانست به نحو فعالانه ای، حامی سلامت خانواده بوده و در طی این سال ها به شناسایی هزاران بیمار مبتلا به دیابت، فشارخون بالا، بیماری های کلیوی و دیگر بیماری ها بیانجامد و سهم گسترده ای در کاهش پرداختی و سهولت دسترسی مردم عزیزمان برای دریافت خدمات سلامت ایفا کند. دستاوردی که بار دیگر فرهنگ پزشکی خانواده در ایران را نهادینه ساخته تا پزشکان توانمند و مراقبان سلامت پرتلاش، به عنوان یک منبع معتمد و همدل، در کنار خانواده ها باشند.
با تبریک فرا رسیدن هفته ملی سلامت به تمامی ایرانیان، مردم ارجمند فارس و به ویژه خانواده تلاشگر مجموعه سلامت استان، امیدوارم در تداوم این رخداد امیدبخش، بتوانیم شاهد تعالی روافزون این رویکرد ارزشمند در دیار فرهیخته فارس و تسری آن در کشور پهناورمان ایران باشیم.
ضمن قدردانی از تلاش های متعهدانه و شبانه روزی مجموعه سلامت فارس و به ویژه پزشکان محترم خانواده، مراقبان سلامت، از مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان فارس می خواهم دغدغه های این عزیزان را مورد توجه جدی قرار دهند و از این عزیزان نیز می خواهم همچنان صبورانه، مهمترین هدف خود را ارتقای سلامت مردم قرار دهند. از خداوند متعال توفیق همگان را خواستارم.
دکتر محمدهادی ایمانیه
استاندار فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار