به مناسبت روز شیراز، بازدید از اماکن گردشگری شهرداری شیراز از ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت رایگان است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ 02 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در تقویم گردشگری ایران، پانزدهم اردیبهشت به نام شیراز نامگذاری شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز گفت: از ١٥ تا ٢۲ اردیبهشت ماه برنامه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و عمرانی در شیراز برگزار می‌شود.
محمد چوبینی با بیان این برنامه‌های بزرگداشت روز شیراز با گلباران حرم شاهچراغ آغاز می‌شود افزود: مسابقات دو همگانی، برافراشتن پرچم شیراز، اختتامیه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی، اختتامیه فوتسال محلات و برگزاری جشنواره ورزشی میدانی در کنار ارگ از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز شیراز است.
وی افزود: مراسم رونمایی از سردیس پیشکسوتان هنرمند شیراز، فراخوان نذر هنر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و نشست شیرازشناسی از دیگر برنامه‌های هفته شیراز خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: برگزاری جشن مردمی در باغ عفیف‌آباد شیراز در شب‌های ٢١ و ٢٢ اردیبهشت، میزبانی شیراز از نشست دو روزه ملی روسای شورای کلان شهر‌های ایران و همچنین میزبانی از شورای هیئت مذهبی سراسر کشور برای نکوداشت این هفته در نظر گرفته شده است.
چوبینی گفت: برنامه مشاعره با حضور دکتر آذر در سالن گلستان مرکز سعدی، برگزاری شب شعر شیراز در باغ جهان نما، برگزاری جشن محلی در برخی مناطق شیراز و برگزاری جشنواره گل سرخ از دیگر برنامه‌های بزرگداشت شیراز خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از ارائه خدمات رایگان اماکن متعلق به شهرداری از جمله باغ جهان‌نما و باغ دلگشا در هفته نکوداشت شیراز به مردم، رایگان شدن مترو در ١٥ اردیبهشت و ارائه خدمات رایگان باغ عفیف آباد برای بازدید مردمی در هفته نکوداشت شیراز خبر داد.
چوبینی افزود: کارگاه‌های زنده نقاشی روز‌های ١٦ تا ١٨ اردیبهشت در شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار