کد خبر: ۱۱۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 02 May 2023

 اختصاصی هما خوزستان 
مینا فراز 

تیراندازی های غیرمجاز در مراسم های مختلف شادی و عزاداری و.. رایج است و بعد از گذشت زمان های مختلف و توصیه های متفاوت برای جلوگیری از انجام این رسومات قدیمی اما متاسفانه گوشی بدهکار نیست.

گاها این مراسمات تیراندازی های زیادی صورت می‌گیرد که منجر به زخمی شدن و حتی کشته شدن برخی از افراد حاضر در آن مراسم می شود شلیک های پوچ و تیراندازی های بی هدف برای ایجاد سر و صدا در شهرستان ها و شهرهای مختلف استان خوزستان انجام می شود.

 نهاد های متولی برای مقابله با این کار ابتدا به فرهنگ سازی، صحبت با بزرگان جلوگیری از اجرای این رسومات با استفاده از کمک و توصیه ریش‌سفیدان و معتمدان به کار گرفتند.

  تکرار تیراندازی در مراسمات همواره شنیده می شود ایجاد رعب و وحشت که دربین مردم با تیراندازی های مختلف رخ می دهد از آسیب های اجتماعی است که می توان آن را بررسی کرد.

زوج های جوان با هزار امید و آرزو پس از گذران مشکلات متعدد و پستی و بلند های زیاد اقدام به برگزاری پایی جشن عروسی می کنند غافل از اینکه شیرین ترین شب زندگی آنها به عزای دیگران تبدیل می شود تیراندازی حاضران با بی احتیاطی منجر به مجروحیت و حتی مرگ دیگران می شود.

یا زمانی که خانواده ای داغدار  غرق در عزاداری است تیراندازی حاضران حادثه ای دیگر به بار می نشاند . حل این مشکل همکاری همه جانبه مردم و مسئولان را می طلبد.

نصب بنر در شهر های مختلف و اعلام مجازات تیراندازی در مراسمات از جمله عوامل بازدارنده است همچنین برخورد قاطع و قانونی عوامل انتظامی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.  امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسمات محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار