مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری نشست دو روزه رؤسای هیئات مذهبی سراسر کشور طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 07 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ظهر امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی و معماری تشکل‌های دینی مانند مسجد، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و بسیج مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی، سازمان تبلیغات اسلامی یک ساختار فراگیر رسمی تحت عنوان سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه این ساختار کار ساماندهی،‌توانمندسازی و ارتقای شورای هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی را به عهده دارد، افزود: سال گذشته اقداماتی در حوزه توانمندسازی محتوایی و شبکه‌سازی هیئات مذهبی انجام دادیم و در این راستان شیراز میزبان نخستین نشست منطقه‌ای توانمندسازی هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی بود که در آن اعضای شورای هیئات مذهبی استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و چهارمحال بختیاری حضور داشتند و به مدت ۴ روز هم ادامه داشت.

قانع با تصریح اینکه همچنین نشست دو روزه دیگری ویژه این تشکل‌ها برگزار شد که به طور کلی ۶۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند، گفت:‌ نهاد هیئت ظرفیت دینی، معنوی و وحیانی دارد و در کنار مسجد تشکیل دو ساختار الهی و وحیانی را می‌دهند و تأثیرات شگرف فردی و اجتماعی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه از برگزاری نشست رؤسای شورای هیئات مذهبی کشور در روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز خبر داد و گفت: این نشست طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه نشست مذکور را صبح پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در سالن همایش‌های شهر واقع در بین‌الحرمین شیراز اعلام کرد و افزود: رؤسای شورای هیئات مذهبی سراسر کشور در این نشست دو روزه حضور دارند.

قانع هدف از برگزاری این نشست را بازیابی و معماری هیئات مبتنی بر منویات و مختصاتی که رهبر معظم انقلاب برای این پایگاه مهم دینی ترسیم کردند، عنوان کرد و گفت: نشست مذکور با رویکردهای بازیابی و معماری، آسیب‌شناسی و شناسایی موانع در راستای جذب حداکثری آحاد مردم، توانمندسازی رؤسای شورای هیئات مذهبی در موضوع ساماندهی هیئات، ارتقای مهارتی و محتوایی هیئات و شوراهای هیئات مذهبی استان‌ها و شهرستان‌ها و ارائه تحلیل‌های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر نوع نگاهی که رهبر معظم انقلاب دارند، خصوصاً‌ در شرایط فعلی کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نشست از حضور رئیس هیئات و تشکل‌های دینی کشور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس بهره خواهیم برد، گفت: همچنین برای این نشست ۴ پنل تخصصی در نظر گرفته شده است که البته تورهای گردشگری مذهبی هم برای میهمانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: در این مراسم هیئات مذهبی را طبقه‌بندی کرده و شاخص‌های هر طبقه و صنف را تجلیل خواهیم کرد به عنوان مثال هیئت مذهبی اصناف، پزشکان، دانش‌آموزان،‌ هیئات موکب‌های اربعین و... را تجلیل خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار