مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از پرداخت ۷۰ هزار فقره تسهیلات در استان خوزستان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سال ۹۶ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 11 May 2023

جمال شیبه در سومین همایش ملی قرض نیکو با تأکید برتجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه که با حضور فعالان عرصه قرض‌الحسنه و تقدیر از خیرین استان خوزستان، به صورت همزمان در کشور و استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وام‌های پرداختی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از زمان تاسیس در استان خوزستان از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰ هزار فقره تسهیلات به میزان ۵ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: اقدامات صندوق، جذب منابع مردمی در راستای ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سرفصل‌های حمایتی کارگشایی، ودیعه تعمیرات و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی و ارائه تسهیلات درمانی و فرهنگی به نیازمندان جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: اهداف راهبردی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شامل توسعه مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی خانوارهای جامعه هدف، افزایش رضایتمندی خانوارهای خدمت گیرنده، تامین حداقل نیازهای اساسی خانوارهای نیازمند، ارتقای سطح مطلوبیت، جامعیت و کفایت خدمات، کاهش آسیب‌های اجتماعی در خانوارهای جامعه هدف، حفظ کرامت انسانی مددجویان و رشد ایمانی، معنوی و فرهنگی آنان، تلاش حداکثری برای جذب منابع مورد نیاز، جهت پرداخت انواع وام‌های قرض‌الحسنه است.

محمود منصوری مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خوزستان نیز چشم‌انداز و هدف‌گذاری سال جدید اعطای ۱۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پیش‌بینی شده که با مشارکت بیشتر خیرین قابل افزایش است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار فقره تسهیلات با هدف توانمندسازی و گره‌گشایی به نیازمندان و مددجویان خوزستانی در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان در استان خوزستان از سوی این صندوق پرداخت شده است.

منصوری در خصوص دورنما و رسالت صندوق در سال‌های پیش رو گفت: پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه‌ی هدفمند، نظارت‌شده و اثربخش با هدف توانمندسازی نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه، بهره‌گیری از برترین روش‌ها، سیستم‌ها و فناوری‌ها به منظور ارائه خدمات مطلوب به ذی نفعان، اخذ کمترین کارمزد در مقایسه با بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه، افزایش منابع صندوق از طریق سپرده‌گذاری خیرین و نیکوکاران در راستای پرداخت تسهیلات است.

وی با اشاره به طرح قرض ماندگار گفت: در این طرح خیران می‌توانند با سپردن مبالغ نذورات یا منابع بلاعوضی که می‌خواهند در کار خیر هزینه کنند به صندوق امداد ولایت برای ارائه تسهیلات به تعداد بیشتری از مددجویان و سایر نیازمندان جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت، محل تجمع خیران برای حمایت از نیازمندان است از مردم نیکوکار خواست با افتتاح حساب و سپرده‌گذاری در این صندوق واقع در اهواز امانیه میدان راه آهن یا مراجعه به سایت www.sqev.ir، ضمن ترویج سنت قرض‌الحسنه، به نیازمندان و محرومان جامعه کمک و آن‌ها را در رفع نیازهایشان یاری کنند.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه قرض‌الحسنه، خیران و نیکوکاران و مدیران موسسات قرض‌الحسنه و مراکز فعال نیکوکاری با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار