مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به آمادگی این مجموعه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست فارس گفت: آتش‌بُرهای این مناطق ترمیم و احیا شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 13 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس با اشاره به آمادگی این مجموعه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال در مناطق تحت پوشش محیط‌زیست فارس گفت: آتش‌بُرهای این مناطق ترمیم و احیا شده‌اند.

مجید خانبازی افزود: در زیستگاه‌های طبیعی مانند پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان فارس نیز انجام این کار با هدف حفظ زیستگاه و گونه‌های گیاهی ارزشمند و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی در اولویت قرار گرفته است.

او اظهار داشت: در اثر آتش‌سوزی‌ها میکروارگانیسم‌های موجود در خاک از بین رفته و ترکیب پوششی طبیعت تغییر می‌کند، به‌طوری که بسیاری از گونه‌های مرغوب از بین رفته و گونه‌های نامرغوب جایگزین آن می‌شود.
مسئول مدیریت بحران اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس افزود: در آتش‌سوزی‌ها همچنین خاک حالت دانه‌ای خود را از دست می‌دهد و اکوسیستم شکننده‌تر می‌شود. او گفت: این پدیده از نظر خساراتی که به بار می‌آورد، در مناطق مختلف اهمیت متفاوتی دارد.

خانبازی افزود: وقوع آتش‌سوزی عمدتا بر اثر سهل‌انگاری افراد و کسانی که به نوعی از طبیعت بهره می‌برند و عوامل طبیعی از قبیل صاعقه است که باید از همه ظرفیت‌ها برای کنترل و کاهش آن استفاده کرد.
کپی لینک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار