مدیرعامل سازمان آتش نشانی کازرون با بیان اینکه هنگام شروع فصل گرما شاهد بروز آتش سوزی در مزارع هستیم، در این خصوص به کشاورزان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 30 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پشنگیان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در مزارع هشدار داد و بر توجه کشاورزان در رعایت نکات ایمنی تأکید کرد.

او اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل برداشت محصول گندم و جو که با فصل گرما همراه است، شاهد بروز آتش سوزی در بسیاری از مزارع کوچک و بزرگ شهرستان بوده و خسارات وارده به این مزارع، گاهی به حدی زیاد است که کل مزرعه از بین می‌رود.

پشنگیان، نبود جاده‌های دسترسی به مزارع را از مهم‌ترین موانع جلوگیری از حریق‌های اتفاق افتاده در سنوات گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ایجاد جاده‌های دسترسی بین مزارع هنگام وقوع آتش سوزی، پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون تصریح کرد: از مهم‌ترین نکاتی که همواره به کشاورزان هشدار داده می‌شود مراقبت و محافظت از مزارع آماده برداشت است که کشاورزان باید به طور نوبتی از مزارع خود محافظت کنند تا از بروز آتش سوزی جلوگیری و در صورت مشاهده آتش مراتب سریعا به آتش نشانی گزارش شود.

او افزود: تراکتور‌های محلی نیز در حالت آماده باش نزدیک مزارع باشند تا در صورت بروز آتش‌سوزی از این وسایل هم بتوان به عنوان نیرو‌های کمکی استفاده کرد.
پشنگیان، علت اغلب آتش سوزی‌ها در مزارع را بی توجهی رهگذران، پرتاب ته سیگار روشن، آتش بازی کودکان و همچنین وجود اجسام براق در مزارع دانست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار