مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 29 April 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: خلیل عبداللهی امروز در این باره اظهار داشت: در پی بارندگی های خوب امسال و پوشش گیاهی موجود احتمال بروز و افزایش آتش سوزی در منابع طبیعی این استان در فصل گرما زیاد بوده و از این رو نشست های متعددی طی هفته‌های اخیر برای آمادگی و مقابله با آن در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی از جمله منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در آماده باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: هفته گذشته جلسه مشترکی با حضور فرمانداران و دادستان های شهرستان‌های سراسر استان برگزار و مقرر شد آمادگی کامل در سراسر استان در این خصوص وجود داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه پیش بینی ها برای استفاده از ظرفیت ارتش و نیروهای امدادی در صورت بروز آتش سوزی در منابع طبیعی استان شده است، گفت: تقاضا برای بهرمندی از خدمات سه فروند بالگرد برای فصل گرما پیش رو و آتش سوزی های احتمالی منابع طبیعی این استان داده شده است.

وی اظهارکرد: افزایش پوشش گیاهی و خشک شدن این گیاهان در فصل گرما خطرات زیادی برای محیط زیست به دلیل احتمال آتش سوزی به دنبال دارد که باید از هم اکنون برای مقابله با آن چاره اندیشی کرد.

عبدالهی عنوان کرد: ۶۴ درصد آتش سوزی های سال ۱۴۰۰ کشور مربوط به استان فارس بود اما در سال ۱۴۰۱ این آتش سوزی ها به نسبت سال قبل تر حدود ۹۴ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی استان فارس رخ داد که این آمار در سال گذشته به حدود ۲۰۰ فقره کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: وسعت آتش سوزی منابع طبیعی در سال گذشته به نسبت سال قبل تر از آن حدود ۹۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: سال گذشته به طور متوسط آتش سوزی منابع طبیعی این استان در کمتر از ۲ ساعت مهار شد زیرا در تمام نواحی، جنگل ها و منابع طبیعی نیروهای امدادی مستقر شده بودند که امسال نیز این رویه ادامه دارد.

وی اعلام کرد: سال گذشته هنگ طبیعت در استان فارس ایجاد شد و صدها نفر از اعضای تشکل های مردم نهاد برای حفاظت از محیط زیست وارد میدان شدند که امسال نیز این تجربه موفق تکرار خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به اینکه امسال نیز هنگ طبیعت فارس متشکل از حدود ۶۰۰ عضو تشکیل شده است، گفت: قرقبان های استان به جی پی اس مجهز و در طبیعت استان پراکنده شده اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار