امسال با وقوع ۵ آتش‌سوزی در مراتع کازرون، زنگ هشدار آتش‌سوزی‌های فصل گرما به صدا درآمد.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 27 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حامد پشنگیان سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: در چند روز اخیر آتش نشانان کازرون پنج مورد آتش سوزی مراتع و باغ را در محدوده شهر و شهرستان خاموش کردند.
او افزود: با آغاز گرمای فصلی، کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در مراتع و مزارع می‌شود و در برخی از مواقع سهل‌انگاری و آگاهی نداشتن موجب بروز بسیاری از آتش‌سوزی‌های باغات، جنگل‌ها و مراتع می‌شود.
پشنگیان ادامه داد: آتش زدن علف‌های هرز و کاه می‌تواند سبب بروز حریق‌های وسیعی در سطح باغات، مزارع، جنگل‌ها و حتی مراتع شود که خسارات سنگینی را بر جای می‌گذارد؛ از همین‌رو از شهروندان درخواست داریم از انداختن ته سیگار روشن، زغال گداخته و روشن کردن آتش در چنین مکان‌هایی که می‌تواند عامل بروز آتش‌سوزی شود، خودداری کنند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون تصریح کرد: از باغداران نیز می‌خواهیم برای جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، برای علف‌زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل خود اقدام کنند.
بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و به موجب ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی، آتش سوزی عمدی توسط اشخاص جرم تلقی شده و مجازات ۲ تا ۵ سال حبس را به دنبال دارد.

برچسب ها: آتش سوزی ، مراتع ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار