گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
امروز فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، جزئیاتی از ماجرای بازداشت چند سارق و متلاشی شدن باند سرقت آن‌ها را تشریح کرد که با نگاهی به جزئیات ماجرا و سخنان سارقان، می‌توان به اقتدار پلیس در مواجهه با برهم زنندگان امنیت جامعه بسیار امیدوار بود.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 13 May 2023

امروز فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، جزئیاتی از ماجرای بازداشت چند سارق و متلاشی شدن باند سرقت آن‌ها را تشریح کرد که با نگاهی به جزئیات ماجرا و سخنان سارقان، می‌توان به اقتدار پلیس در مواجهه با برهم زنندگان امنیت جامعه بسیار امیدوار بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار کیقباد مصطفایی در خصوص ماجرای دستگیری سارقان توضیح داد که با توجه به قطب دامداری بودن استان، پلیس همواره در بحث حفظ امنیت دامداران تلاش دارد و در این زمینه با اقدامات خوب پلیسی توانسته است فضای بسیار ناامنی را برای سارقان احشام ایجاد کند.

"سردار کیقباد مصطفی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت : در پی کوچ عشایر و و وقوع چند فقره سرقت احشام از دامداری‌های سطح استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع به صورت ویژه با هماهنگی قضایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: کارگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت به جمع آوری سر نخ‌های موجود پرداخته و در مرحله اول یک باند پنج نفره از سارقان را حین سرقت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی آنان را دستگیر و ۳۱ راس احشام مسروقه از آنان کشف و ضبط و دو دستگاه وانت سایپا متعلق به آنان را متوقف کردند.
مصطفایی در ادامه بیان داشت؛ در عملیاتی دیگر کارآگاهان پلیس آگاهی استان یک باند چهار نفره از سارقان احشام را شناسایی و حین انجام ایست بازرسی به آنان دستور توقف دادند که سارقان با بی توجهی به دستورات پلیس به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شدند و در این عملیات دو نفر از سارقان زخمی دو نفر دیگر نیز دستگیر به یکی از کارکنان پلیس آگاهی مجروح و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد از متهمان سارق احشام مسروقه از نوع گوسفند، یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه ادوات مربوطه کشف و ضبط و دو دستگاه پژو ۴۰۵ متعلق به آن‌ها توقیف شد.
در فیلم زیر سردار مصطفایی جزئیاتی از عملیات شناسایی و دستگیری تعدادی سارق احشام که در قالب باند ، اقدام به سرقت می‌نمودند را تشریح کرده که بنابر گفته این مقام انتظامی پس از عملیات اولیه دستگیری که منجر به بازداشت ۵ سارق شد، مشخص گردید که این افراد با یک باند دیگر همکاری دارند که با اقدامات شناسایی انجام شده، نهایتا در ۲۰ اردیبهشت طی یک عملیات ایست و بازرسی و جنگ و گریز، بازداشت تعداد دیگر سارقان صورت گرفته است.

فیلم / سارقان چه می‌گویند؟
در ادامه این گزارش، گفتگویی با سارقان دستگیر شده انجام گرفته که نشان می‌دهد تعدادی از این افراد باسابقه بوده و تعدادی هم برای اولین بار اقدام به سرقت نموده اند! برخی اظهار پشیمانی و توبه داشته اند و در این میان میزان سواد هم متفاوت است و البته برخی مجرد و برخی متاهل و اینکه سارقان با سنین مختلف وجود دارند!

فیلم / توصیه‌های سردار مصطفایی
و، اما سردار مصطفایی با دو گروه مرتبط با سرقت احشام سخن داشت، گروه اول عشایری هستند که مورد سرقت قرار می‌گیرند که وی خطاب به ان‌ها توصیه‌هایی داشت از جمله اینکه حتما به آموزش‌ها و توصیه‌های چلیس توجه داشته باشند و از کوچ شبانه خودداری کنند چرا که میزان آسیب پذیری آن‌ها در شب بالا می‌رود. سخن دوم سردار مصطفایی با سارقان بود که خطاب به ان‌ها تاکید داشت بالاخره پلیس با چشمان بیدار و گوش شنوا اقدامات مجرمانه آن‌ها زیر نظر دارد و بدانند که از چنکال قانون گریزی ندارند و حتما در کمترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مراجع قانونی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار