مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به رسیدگی به بیش از ۴ هزار پرونده تخلفات صنفی و یک‌هزار و ۵۱۴ پرونده قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال، از تشدید نظارت بر بازار فارس در قالب طرح نظارتی ویژه تورم در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 14 May 2023

غلامرضا سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شیراز‌ اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان "مهار تورم، رشد تولید" رسالت دستگاه‌های متولی در حوزه کنترل و نظارت بر بازار را در تحقق این شعار سنگین کرده است.

وی، اهمیت جهاد تبیین را به‌منظور بستری برای تحقق شعار سال یادآور شد و گفت: نظارت بر بازار و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه در راستای مقابله با التهابات و فراز و نشیب قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم، به عنوان راهکاری برای مهار تورم و مقابله با قاچاق کالا و ارز در جهت رشد و ارتقای تولید داخلی، سرلوحه اقدامات تعزیرات حکومتی استان در سال جاری است.

سالاری با اشاره به رسیدگی به 4 هزار و 318 پرونده تخلفات صنفی و یک‌هزار و 514 پرونده قاچاق کالا و ارز، از ابتدای امسال، افزود: در حوزه نظارتی نیز با اعزام 655 تیم و انجام بیش از 9900 مورد بازرسی در قالب طرح‌های ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدامات موثری در جهت کنترل بازار خصوصا قیمت کالا‌های اساسی انجام شد و این مهم مدیون حمایت‌های مدیریت ارشد استان و البته همراهی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار استان بوده است.

سالاری از تشکیل قرارگاه مهار تورم و رشد تولید در سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: برنامه عملیاتی این قرارگاه ابلاغ شده که در این رابطه با دستور ویژه ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی نظارت بر بازار دو چندان می‌شود و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد آرامش در بازار و کاهش تخلفات در سال جاری داشته باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس فرهنگ سازی نظارت همگانی را به عنوان عامل مهمی در پیشگیری از تخلفات حائز اهمیت دانست و افزود: هم استانی‌ها با گزارش تخلفات واحد‌های صنفی و تولیدی، کمک شایانی به کنترل بازار و کاهش تخلفات می‌کنند و در این رابطه سامانه‌های 124 و tazirat135.it بصورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.

برچسب ها: نطارت ، بازار ، مهار تورم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار