اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگبار بهاری، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ از پنجشنبه ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در سطح استان و شهر شیراز هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 18 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: این سامانه رگباری از عصر روز پنجشنبه در مناطق غربی و جنوب غربی استان فعال است.

حقیقت ادامه داد:‌ همچنین جمعه ۲۹ اردیبهشت در استان به ویژه مناطق شمالی و شهرستان‌های اقلید، آباده و سپیدان گزارش شده است.

وی اضافه کرد:‌ برای شنبه ۳۰ اردیبهشت هم در استان به ویژه شیراز و مناطق مرکزی و شرق استان هم بارش رگبار بهاری پیش‌بینی شده و یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در استان به ویژه شرق و جنوب شرق، این سامانه فعال است.

حقیقت بیان کرد: اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب،‌ احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها،‌ اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال توصیه می‌شود.

ف ۱۱۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار