تیم شهید قندی یزد در هفته پایانی لیگ دسته دوم فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور میزبان تیم مدعی نفت و گاز گچساران است که با ۵۴ امتیاز صدرنشین مسابقات است.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 18 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال در هفته پایانی لیگ دسته دوم کشور تیم قندی که تنها نماینده استان در این لیگ است در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهید نصیری یزد از تیم نفت و گاز گچساران پذیرایی می‌کند.

در هفته پایانی لیگ علاوه بر مسابقه ۲ تیم قندی و نفت و گازگچساران، تیم شهدای رزکان کرج با کیان سام بابل، مس نوین کرمان با شهرداری بندرعباس، شاهین تابان بوشهر با داماش گیلان، آریو اسلامشهر با شهرداری نوشهر، شهدای بابلسر با نیروی زمینی تهران و شهرداری ماهشهر با شهرداری بم دیدار دارند.

تمامی مسابقات هفته پایانی به دلیل اهمیت برای تیم‌های بالای جدول برای رسیدن به مرحله پلی آف و همچنین برای تیم‌های پایین جدول برای نجات از سقوط به لیگ دسته سه فوتبال کشور خیلی اهمیت دارد بنابراین تمامی بازی‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود.

آخرین وضعیت تیم‌های لیگ دسته ۲

هم‌اکنون در جدول رده بندی گروه دوم لیگ دسته ۲ ، تیم‌های نفت و گاز گچساران با ۵۴ امتیاز، داماش گیلان با ۴۸ و شهدای رزکان کرج با ۴۶ امتیاز اول تا سوم هستند و تیم قندی یزد با کسب نتایج ضعیف با ۳۹ امتیاز در مکان ششم جدول است و هیچ امیدی برای رسیدن به لیگ آزادگان ندارد.

مسابقه تیم قندی در هفته پایانی لیگ امسال مقابل صدرنشین فقط یک دیدار خانگی تشریافتی و حیثیتی برای فوتبال استان است چون تکلیف تیم نفت و گاز گچساران برای رسیدن به پلی‌آف از قبل مشخص شده و تیم قندی هم در صورت برد فقط می‌تواند جایگاه خود را ۲ پله در جدول رده بندی ارتقا دهد.

همچنین هم‌اکنون در جدول رده بندی گروه ۲ لیگ دسته فوتبال کشور تیم‌های شاهین تابان بوشهر با ۲۴ امتیاز ، کیان سام بابل با ۲۳ و همچنین تیم مس نوین کرمان با ۱۳ امتیاز به ترتیب در مکان‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ قرار دارند و برای نجات از سقوط مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

تیم قندی برای حضور در لیگ امسال علاوه بر جذب کادرفنی و تعداد زیادی بازیکنان غیربومی برای رسیدن به لیگ دسته اول کشور ( جام آزادگان ) تمرینات و مسابقات تدارکاتی مختلفی را در کنار صرف بودجه انجام داد ولی به رغم همه تلاش‌ها همانند فصل گذشته در رسیدن به هدف ناکام ماند.

این شرایط با کسب نتایج ضعیف و داشتن کارنامه‌ای ناموفق از تیم‌های استان یزد در لیگ‌های مختلف کشور در فصل جاری به خصوص تیم شهید قندی موجب نارضایتی هواداران همیشه همراه فوتبال شده که همگی پیگیری و پاسخگویی توسط متولیان امر را خواستار هستند.

اینکه همه ساله بخش زیادی از بودجه از محل شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان صرف تیمداری برای حضور تیم‌های مختلف یزد در لیگ‌های کشور شود و در پایان هیچ نتیجه و خروجی مناسبی به همراه نداشته باشد همیشه جای سوال و قابل تامل است .

برای استانی با معادن و صنایع بزرگ و مردمی علاقه‌مند به ورزش به خصوص فوتبال به هیچ وجه زیبنده و پذیرفته نیست که هنوز تیمی در رده بالای لیگ‌های کشور نداشته باشد در حالی که برخی همسایگان یزد نه تنها در لیگ برتر که تیم‌های متعددی در سایر مسابقات معتبر ملی دارند .

حریفان تیم قندی در لیگ ۲

تیم شهید قندی در گروه دوم با تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر، شهرداری بندرعباس، شهدای رزکان البرز، شهرداری بندرماهشهر، نیروی زمینی تهران، مس نوین کرمان، پیام توس خراسان، نفت و گاز گچساران، شهرداری بم، شهرداری نوشهر، داماش گیلان و آریو اسلامشهر همگروه است.

همچنین در گروه اول تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، ویستاتوربین تهران، فولادنوین اهواز، شهید اورکی اسلامشهر، نود ارومیه، مس سونگون ورزقان، اسپاد الوند تهران، سپیدرود رشت، اترک بجنورد، ایمان‌ سبز شیراز، بعثت کرمانشاه، پاس همدان، پانیک تالش و فولاد هرمزگان حضور دارند.

سه تیم فوتبال یزد در لیگ کشور

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی از استان یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۲ شهرستان در اختیار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار