مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام کرد که درصد جانبازی آرتین سرایداران در سومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد و پیش بینی می شود که میزان فعلی تعیین شده، افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 10 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سردار ابراهیم بیانی شنبه ٢٠ خرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: اخیرا در خصوص جانبازی آرتین سرایداران، مجروح حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، مطالبی در فضای مجازی و رسانه ها منتشر و سئوالی در ذهن مردم ایجاد شد.

او ضمن قددرانی از دغدغه مردم، گفت: یقینا دغدغه و حساسیت و البته مطالبات مردم در موضوعات گوناگون موجب می شود تا مسئولان توجه بیشتری به رسالت خود داشته باشند و خود را متعهد به پاسخگویی بیشتر به مطالبات مردم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در پاسخ به مسائل پیش آمده و با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در آبان سال گذشته، عنوان کرد: در این حادثه با ایجاد رعب و وحشت صحنه‌های تلخی برای زائرین حرم مطهر ایجاد و موجب بروز خسارت مالی و جانی در این مکان مقدس شد.

بیانی ادامه داد: در آن غروب سخت، ١٣ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و ٢٥ نفر مجروح شدند و از همان ابتدا، اقدامات اولیه در حوزه پیگیری مباحث درمانی مربوط به مصدومان و امنیتی ویژه عاملان این حادثه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اجماع خوبی به واسطه همکاری دستگاه‌های مختلف در استان ایجاد شد و با دستور رهبر معظم انقلاب درمان آسیب دیدگان و پیگیری موضوع شهادت ١٣ هموطن در دستور کار قرار گرفت، افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز به لحاظ تکالیفی که به عهده داشت از همان ابتدا احراز شهادت، تشییع و تدفین شهدا و مباحث درمانی مجروحان و همچنین احراز جانبازی و تعیین کمیسیون برای میزان درصد جانبازی مجروحان طی یک بازه زمانی ٤ ماهه را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اضافه کرد: آنچه که در خصوص آرتین باید گفت این است که او نماد مظلومیت مردم ایران معرفی شد؛ امروز باید فلش مطالبات را به سمت جریانات حامی عناصر تکفیری سوق دهیم و بدانیم که جای مسائل اصلی و فرعی و حاشیه و متن تغییر نکند.

بیانی خاطرنشان کرد: مسائل درمانی و احراز جانبازی آرتین نیز وظیفه و تکلیف ماست که باید دنبال شود و یادمان باشد آنها که عامل این موضوع شدند، باید پاسخگو باشند. امروز ما مطالبه گریم و فلش مطالبه ما باید به سمت آنها باشد و در گذر زمان نباید این مهم را فراموش کرد.

او تصریح کرد: در دو بازه زمانی در کمیسیون پزشکی موضوع آرتین و دیگر مصدومان حرم شاهچراغ(ع) مطرح شد که در جلسه نخست امکان و فرصت حضور آرتین به لحاظ مباحث درمانی که تحت نظر بود، میسر نشد؛ اسفندماه سال گذشته و در دومین کمیسیون میزان جانبازی آرتین بر اساس نظر پزشکان ٥ درصد اعلام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: تعیین درصد بر مبنای تیر و ترکش نیست بلکه مطابق با آثار ماندگاری که مجروحیت برای فرد ایجاد می کند، درصد تعیین می‌شود.

بیانی ادامه داد: شرایط درصد جانبازی آرتین در سومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، مورد تجدیدنظر قرار می گیرد و پیش بینی افزایش میزان جانبازی برای آرتین می شود.

او ادامه داد: از مجموع ٢٥ نفر مجروح این حادثه، یک نفر مربوط به استان اصفهان، سه نفر مربوط به استان مرکزی، سه نفر مربوط به استان بوشهر، دو نفر مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان فارس بودند.

بیانی با بیان اینکه امروز آرتین کوچکترین جانباز ایران اسلامی محسوب می شود، گفت.: در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی(ع)، "راستین اسلامی راد" ۲ ساله از استان مرکزی نیز دچار مجروحیت شد؛ در صورت احراز جانبازی وی، طبیعتا ایشان به عنوان کوچکترین جانباز ایران اسلامی معرفی خواهد شد.

او در خصوص حضانت آرتین نیز بیان کرد: طبق قانون و شرع حضانت فرزندانی که والدین خود را از دست می دهند مربوط به پدر بزرگ است و اما با توجه به برگزاری جلسه‌ای با پدربزرگ و خانواده آرتین و به دلیل شرایط روحی و و ابستگی عاطفی موجود، این حضانت با نظر دادگستری به خواهرش سپرده شد.

او با بیان اینکه سپاه پاسداران، هزینه تحصیل آرتین تا مقطع دانشگاه را تقبل کرده است، گفت: تعیین تکلیف ارثیه و حقوق پدر آرتین نیز که بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی بوده، در حال پیگیری برای واریز به حساب این کودک جانباز برای حفظ آتیه اوست.

مدیرکل بنیاد شهید فارس با بیان اینکه هدایای دستگاه‌های مختلف و مردم نیز در حساب مشخصی برای آرتین ذخیره شده است، گفت: دست آرتین تاکنون سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و البته موضوع بیمه هم برای اول حل شده است.

بیانی تاکید کرد که بحث تعیین درصد جانبازی سایر جانبازان حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز به زودی انجام و اعلام خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار