مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: همه دهیاری های استان آموزش های لازم در مورد آتش سوزی را فراگرفته و تجهیزات مورد نیاز را دریافت کرده اند و وجود بالگرد برای هلی برد نفر و تجهیزات ضروری است
کد خبر: ۱۱۰۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 11 June 2023

استقرار بالگرد در استان برای هلی برد نفر و تجهیزات  در زمان حریق  ضروری استبه گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی محیط زیست، اظهارکرد: همه دهیاری های استان آموزش های لازم در مورد آتش سوزی را فراگرفته و تجهیزات مورد نیاز را دریافت کرده اند و وجود بالگرد برای هلی برد نفر و تجهیزات ضروری است.

وی ادامه داد: راهکار اصلی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی، آموزش و فرهنگ سازی در بین جوامع محلی به ویژه کشاورزان در خصوص اجتناب از آتش زدن پس چرای مزارع از سوی صاحبان تریبون، رسانه ها و ادارات مرتبط از جمله جهاد کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در مورد آلودگی واحدهای صنعتی وابسته به وزارت نفت هم‌ توضیح داد: در اینگونه طرح ها ارزیابی بلندمدت زیست محیطی و جانمایی درست مکان ایجاد طرح ها صورت نگرفته است و به عنوان مثال کمبود منابع آبی در پتروشیمی باعث اختلال در عملکرد این شرکت و در نتیجه بروز آلودگی زیستی ناشی از سوختن گاز فلر شد و برای رفع این مشکل طرح بازچرخانی آب از محل هدایت پساب ایلام به پتروشیمی در حال انجام است.

محمدی ادامه داد: طبق ماده ۱۲ قانون هوای پاک به تمام واحدهای آلاینده برای رفع مشکل، ابتدا اخطار و سپس فرصت یک ماهه داده می شود و در صورت عدم رفع ایراد آن واحد به عنوان آلاینده محیط زیست به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطرات در حوزه محیط زیست انسانی و طبیعی زیاد است، تاکید کرد: رسانه ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آگاه سازی مردم و ارتقای سطح فرهنگ عمومی آنها در خصوص حفظ سلامت محیط زیست طبیعی و انسانی دارند.

وی، پاکسازی عرصه های طبیعی تحت مدیریت در تمام شهرستان ها از زباله و پسماند، برگزاری مسابقه نقاشی در مهدهای کودک با موضوع محیط زیست، انتخاب ایلام به عنوان استان پایلوت طرح کودک زیست، برگزاری۱۰ کارگاه زیست محیطی و مهار آتش، دیدار با ائمه جمعه و جماعت و صاحبان تریبون برای اشاعه فرهنگ محیط زیست، بازدید مکرر از واحدهای صنعتی را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای حفظ سلامت محیط زیست استان برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی یک نیاز ضروری و اساسی در مورد موضوع محیط زیست است و در دراز مدت نتیجه بخش و آموزنده خواهد بود.

محمدی در مورد طرح اکتشاف نفت در منطقه بانکول هم گفت: براساس ضوابط طرح های مختلف باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشند و به این شرکت نیز با ملاحظات زیستی مجوز حفر یک حلقه چاه داده شده است.

وی سپس به گزارش عملکردی از اقدامات سال گذشته این اداره در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: راه اندازی سامانه جامع محیط زیست در راستای ارتقای دولت الکترونیک، استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد در برگزاری کارگاهای آموزشی و ترویجی به جوامع محلی، نهال کاری در زیستگاه کولگ، تجهیز پاسگاه های محیط زیست، ساخت اسکله در دریاچه سد سیمره و فعال سازی سامانه کودک زیست با ارایه محتوای های زیست محیطی برای جامعه هدف کودک از جمله این اقدامات محسوب می شود./م

 

برچسب ها: محیط زیست ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار