بازرس کل استان یزد:
بازرس کل استان یزد ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی، گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی از اولویت‌های بازرسی کل استان است
کد خبر: ۱۱۰۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 12 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بازرس کل استان و هیات همراه و مدیران صنعت، معدن و تجارت استان به ‌منظور آشنایی با ظرفیت‌‌، توانمندی‌ و رفع مشکلات واحد تولیدی و تحقق شعار سال، از کارخانه برچینکار تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی مستقر در شهرک صنعتی استان بازدید نموده و  طی نشستی که پس از بازدید از قسمت های مختلف این واحد تولیدی صورت گرفت، بازرس کل استان در جریان مشکلات  این واحد تولیدی قرار گرفت.

رضا مختاری در پایان جلسه در خصوص عدم همکاری به موقع برخی دستگاه‌ها که، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: بازرسی کل استان با دعوت از مسئولان دستگاه‌ها مشکلات این کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می نماید.

شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات این واحد تولیدی، مقرر گردید تا پس از بررسی های لازم توسط بازرسی کل استان در خصوص عدم تحقق مصوبه سال گذشته ستاد تسهیل استان برای این واحد تولیدی، پیگیری لازم در خصوص رفع مشکل این واحد تولیدی در دستور کار بازرسی کل قرار گیرد.

بازدید بازرس‌کل استان یزد از مرکز دیسپاچینگ و چندین پست و نیروگاه تأمین برق

رضا مختاری با حضور در معاونت بهره برداری از مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای استان و قرارگاه عملیاتی گذر از اوج بار سال 1402 و نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی مهریز غدیر بازدید نمودند.

 بازرس کل استان یزد در این بازدید که در راستای تاکیدات رییس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر رصد مستمر فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان صورت گرفت اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله برق اظهار داشت:ضرورت دارد در خصوص مدیریت مصرف انرژی در بخش صنایع و مشترکین خانگی و همچنین کنترل به هنگام پیک‌بار به خصوص در تابستان با هدف کاهش خاموشی مشترکین خانگی و واحدهای تولیدی و صنعتی برنامه‌ریزی و کنترل لازم صورت گیرد.

رضا مختاری با بیان اینکه تامین برق مطمئن برای مردم وکاهش خاموشی مشترکین خانگی و صنایع تولیدی یکی از مهمترین اولویت‌های کاری شرکت برق منطقه ای در فصل تابستان است، گفت: به هیچ دلیلی نباید خللی در تامین برق ایجاد شود و با توجه به شرایط فصل گرما در استان ضرورت دارد در برنامه تامین برق نیروگاه‌های تولید برق برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا شاهد تامین برق پایدار بدون کوچکترین مشکلی باشیم.

بازرس کل استان ضمن تشکر از تهیه بسته های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکین کم مصرف بیان کرد:قطعاً رعایت فرهنگ مصرف درست و صرفه جویی لازم توسط مردم و واحدهای تولیدی و صنایع در این حوزه راه گشا و اثرگذار خواهد بود.

در  پایان این بازدید مقرر گردید تا بازرسی کل پیگیری های لازم را در خصوص انجام تکالیف قانونی موضوع ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان و ماده  4 قانون مانع زدایی توسعه برق توسط شرکت برق منطقه ای استان در خصوص احداث نیروگاه های تجدید پذیر (نیروگاه خورشیدی به میزان 5 درصد برق مصرفی) و احداث نیروگاه های خود تامین توسط صنایع انرزی بر استان از جمله شرکت سنگ آهن بافق ، فولاد ارفع ، چادرملو، فولاد غدیر و ذوب روی بافق .. را به عمل آورد.

شایان ذکر است در این بازدید مدیر عامل برق منطقه ای استان توضیحاتی در خصوص نحوه برق‌رسانی و همچنین آمار مصارف خانگی و واحدهای صنعتی درایام عادی سال و نحوه چگونگی محاسبه میزان مصرف برق این واحدها برای گذر از پیک مصرف برق در تابستان را ارائه نمود .

گفتنی است استان یزد از لحاظ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در رتبه برتر کشوری قرار دارد و حدود ۸۲ درصد بار مصرفی انرژی برق این استان در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار