مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه متوسط عملکرد گل خشک در هر هکتار حدود هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود ۱۳ تن گلبرگ در ارسنجان تولید شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 13 June 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامعباس زارعی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاه دارویی در شهرستان ارسنجان ۱۴ هکتار است، اظهار کرد: برداشت گلنار فارسی در این شهرستان از اواسط اردبیهشت ماه شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: درخت گلنار همان درخت انار جنس نر است که گل‌های آن گلبرگ‌های زیادی دارند، اما تولید میوه نمی‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: متوسط عملکرد گل خشک در هر هکتار حدود هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است که پیش بینی می‌شود ۱۳ تن گلبرگ در ارسنجان تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: سازگاری با اقلیم شهرستان، نیاز آبی کم، مقاومت به آفات و بیماری ها، زودبازدهی، عمر انباری بالا و درآمد قابل توجیه اقتصادی از مزایای کاشت این گیاه دارویی است.

زارعی فر ادامه داد: گلنار فارسی بومی ایران بوده که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی برای درمان کک و مک صورت، التهاب و خارش‌های شدید پوستی، جوش و برفک دهان، تنظیم قند خون و استحکام لثه و دندان کاربرد دارد.

او، نبود دستگاه‌های خشک کننده و مکان مناسب نگهداری گل‌های برداشت شده، نبود صنایع تبدیلی، نوسان قیمت و فروش مستقیم محصول را از مشکلات عمده تولیدکنندگان گیاهان دارویی از جمله گلنار فارسی در این شهرستان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار