مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس : بیش از ۵۰ خانه در بافت تاریخی شیراز قرار است به عنوان «خانه کارگاه: صنایع دستی بدل شده که این مهم علاوه بر برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی عاملی برای فراگیری و ترویج این هنر صنعت در جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 14 June 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: سید موید محسن نژاد صبح چهارشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران بیان کرد: یکی از مهم ترین معیار هایی که میتوان برای توسعه یافتگی صنایع دستی در استان فارس متصور شد موضوع بهبود کیفیت زیرساخت ها در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ برنامه شاخص در هفته صنایع دستی در استان فارس طراحی شده که از جمله این برنامه ها میتوان به ایجاد «خانه کارگاه» صنایع دستی در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد.

محسن نژاد تاکید کرد: حفظ بافت فرهنگی شیراز از آسیب دیدگی و توسعه هنر صنایع دستی در این منطقه شهری میتواند عاملی برای کاهش معضلات اجتماعی و بهبود شرایط فعالیت هنرمندان صنایع دستی باشد.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۵۰ خانه در بافت تاریخی شیراز قرار است به عنوان «خانه کارگاه: صنایع دستی بدل شده که این مهم علاوه بر برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی عاملی برای فراگیری و ترویج این هنر صنعت در جامعه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از راه اندازی بازارچه های عرضه صنایع دستی در مراکز تاریخی، گردشگری و فرهنگی استان فارس در ایام هفته صنایع دستی خبر داد.

به گفته او در استان فارس دو شهر و دو روستا ملی در حوزه صنایع دستی به ثبت رسیده است.

محسن نژاد تاکید کرد: ثتب برند خاتم شیراز در کنار ۱۰ برند دیگری که در استان ثبت شده بیانگر آینده ای روشن برای صنعت کاران استان فارس خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار