کد خبر: ۱۱۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 12 June 2023

شهردار آبادان با عنوان این خبر گفت: در مناطق سه گانه شهرداری آبادان و با هماکاری سازمان نظام مهندسی کمیته پایش ساختمان برای رعایت و کنترل ایمنی در ساختمان‌ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه‌پور در نشست مشترک با نظام مهندسی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری موظف است ساختمان‌های ناایمن را شناسایی و پس از بازدید از آنها مواردی که ناایمن تشخیص می‌دهد احصا و طبق دستورالعمل سازمان به مالک ابلاغ کند تا نواقص برطرف شود.

شهردار آبادان با بیان اینکه موضوع رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های ناایمن به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: در این خصوص در مناطق سه گانه شهرداری، کمیته ایمنی ساختمان‌های آن منطقه تشکیل و در سه جدول بسیار خطرناک، خطرناک و ناایمن ساختمان‌ها و اماکن هر منطقه شناسایی شود.

وی با تاکید بر شناسایی ساختمان‌های ناایمن، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع خطر و پایدارسازی ساختمان‌های شناسایی شده بیان کرد : حوادث چند ساختمان بلند مرتبه در نقاط مختلف کشور در سال‌های اخیر، ایمن‌سازی و پایدارسازی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه موجود و در حال ساخت  بیش از پیش ضروری ساخته است، از این رو، ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط برای پیشبرد بهتر طرح اهمیت دارد.

*تشکیل کمیته نما*

کاوه‌پور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی را یکی از ابتکارات مهم شهرداری دانست و افزود: تشکیل کمیته نما به صورت مشترک بین معاونت شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی آبادان آغاز به کار کرد و با توجه به دغدغه‌های نظام مهندسی، شهرداری آمادگی همکاری را در این زمینه دارد.

شهردار با بیان اینکه نمای ساختمان باید بر اساس طرح مصوب کمیته احداث شود، افزود: نمای ساختمان‌های سطح شهر نقش موثری در هویت‌بخشی به جداره‌های شهری دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری با هدف صیانت از هویت بومی، ارزش‌های معماری و شهرسازی ایرانی، ارتقای کیفیت فضای شهری، جلوگیری از بی‌نظمی بصری، پیشگیری از گسترش الگوهای معماری غیربومی و ایجاد بستری مناسب برای رسیدن به منظر شهری پایدار برای نخستین‌بار نسبت به تشکیل کمیته نما در شهرداری اقدام کرده است.

کاوه‌پور گفت: رسیدن به سطوح همخوان، هماهنگ، وحدت یافته در بدنه فضاهای شهری، ارتقا کیفی سیما و منظر شهری، توجه به اقلیم در امر نماسازی، حفظ هویت شهری، تلاش در جهت استفاده بهینه از منابع و تامین سلامت و رفاه ساکنین، ساماندهی سیما و منظر شهری و تلاش در جهت ایجاد شرایط مناسب زندگی در آنها، احیا فرهنگ معماری و شهرسازی غنی گذشته کشور، افزایش تعاملات اجتماعی و کوشش در جهت تنظیم جریان حیات مدنی، جلوگیری از بروز ناهماهنگی بصری و کارکردی در فضاها و فعالیت شهری از جمله اهداف تشکیل کمیته نما در شهرداری آبادان با همکاری سازمان مهندسی می‌باشد.

*الکترونیکی شدن ارتباط شهرداری با نظام‌مهندسی*

شهردار آبادان حرکت به سمت شهر هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات شهرداری را یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری دانست و اظهار کرد: طراحی سامانه باهدف کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری و تسهیل فرایند کار طراحی‌شده و این شهرداری آمادگی لازم برای الکترونیکی شدن ارتباط با سازمان مهندسی را دارد.

وی افزود: با پیوند لینک الکترونیکی سیستم شهرداری به سازمان نظام مهندسی، شاهد تسهیل و تسریع در صدور پروانه ساختمانی خواهیم بود تا یک گامی دیگر در راستای داشتن شهرداری الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان برداریم‌.

کاوه‌پور با بیان اینکه حرکت به سمت شهر هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات شهرداری یکی از دغدغه‌هاست، گفت: به علت ارائه خدمات گسترده در حوزه شهرسازی و ارتباط با سازمان‌های مختلف از جمله دفتر اسناد رسمی و نظام‌مهندسی این بخش بیشترین نیاز را به الکترونیکی شدن خدمات دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی آبادان نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری شهرداری با این سازمان گفت: خوشبختانه با آمدن کاوه پور همکاری لازم بین نظام مهندسی و شهرداری به صورت ویژه شکل گرفت.
محمدعلی کهن زاده افزود: طی چند ماه اخیر بیش از ۸۰ پرونده نخلف ساختمانی به مناطق سه گانه شهرداری آبادان ارائه شده که در تمامی موارد و با دستور شهردار این شهر رسیدگی صورت گرفت.
وی با قدردانی از پشتکار شهردار آبادان، بیان کرد: تغییرات به لحاظ عمرانی و ساخت و ساز در چند ماه اخیر به صورت مشهود در شهر نمایان است و این مهم به واسطه برنامه و پشتکار شهردار جوان شکل گرفته است.

برچسب ها: شهرداری آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار