در ادامه عمومی شدن فضای سبز پارک شادی و مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) در بلوار دانشجو، سایر ادارات حاضر در این بلوار هم موظف شدند حداکثر تا یک ماه آینده با شهرداری برای عمومی شدن فضای سبز در اختیارشان توافق کنند.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ 21 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، بسیاری از ادارات در استان و به ویژه در شهر یزد فضاهای سبز بسیار زیادی دارند که به دلیل حصارکشی های موجود امکان استفاده عمومی از آن برای شهروندان وجود ندارد.

به دلیل همین حصارها، تنها مردم می توانند از پیاده رو موجود در جلوی آن که هیچ امکانات رفاهی هم ندارد استفاده کنند و فضای سبز صرفا توسط ادارات قابل استفاده هستند.

در این زمینه شهرداری یزد از حدود یک سال و نیم قبل با اضافه کردن بخشی از فضای سبز پارک شادی به پیاده‌رو بلوار دانشجو فضای عمومی بسیار خوبی به وجود آورد و همین اقدام هم تلنگری در جامعه زد که چرا سایر ادارات نسبت به این موضوع ورود نمی‌کنند و زمین و فضای سبزی که در اختیار دارند را عمومی نمی‌کنند.

سال گذشته هم خبری در این زمینه منتشر شد که شهرداری یزد با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت نامه ای امضا کرده که فضای سبز مجتمع امام علی(ع) هم به مردم اختصاص پیدا کند و این اتفاق با بهسازی فضا توسط شهرداری رخ داد و الان مجموعه فضای سبز امام علی با ظاهر و امکاناتی خوب در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اهمیت این موضوع سبب شد که نخستین دستور کار یکصد و چهلمین نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور استاندار، معاونین عمرانی وی و مدیران کل برخی از ادارات استان برگزار شد به همین مسئله اختصاص پیدا کند.

ادارات بلوار دانشجو و کارخانه درخشان فضای سبز خود را به مردم اختصاص دهند

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست در رابطه با این موضوع با بیان اینکه یکی از مواردی که می‌تواند به شهر زیبایی خاصی بدهد و زمینه استفاده مردم را هم فراهم کند، بحث عقب‌نشینی برخی ادارات و اختصاص فضای سبز به خیابان است اظهار داشت: در بلوار دانشجو این اقدام در پارک شادی و مجتمع امام علی(ع) با همکاری ارشاد انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب شد تا بلوار دانشجو ظاهری بسیار زیباتر از قبل پیدا کند و مردم بتوانند از خدمات ایجاد شده استفاده کنند گفت: باید سعی کنیم دیگر بخش‌های موجود در این بلوار هم که امکان عمومی شدن هست را هم در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: برداشته شدن دیوار کارخانه نوآوری درخشان هم یکی دیگر از مواردی است که در این حوزه اگر اتفاق بیفتد علاوه بر اینکه زمینه استفاده مردم را فراهم می‌کند بلکه زیبایی کارخانه را هم بیش از پیش و به صورت عمومی نمایان می‌کند.

شهرداری تمام اعتبارات بهسازی و نرده کشی عمومی شدن فضای سبز را تامین می‌کند

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه در صورت توافق شهرداری یزد تمامی اقدامات لازم برای بهسازی فضای سبز را انجام می دهد گفت: در ارتباط با فضای سبز با ارشاد تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که در ادامه پارک شادی که شهرداری راسا اقدام به عقب بردن حصارها کرد، فضای سبز مجموعه امام علی(ع) هم با همکاری خوب مدیرکل ارشاد به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفت و شهرداری هم ساماندهی کامل این مجموعه را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: با مدیران سایر دستگاه‌هایی که در این بلوار حضور دارند و امکان عقب بردن حصار وجود دارد نشست داشتیم که صنعت و معدن در این حوزه موافقت اولیه‌ای انجام داد.

شهردار یزد با تاکید بر اینکه مردم نیاز به فضاهای تفریحی در سطح شهر دارند گفت: ایده اولیه این است که ادارات دولتی و دستگاه‌ها با در اختیار مردم قرار دادن فضای سبزی که در اداره آنها وجود دارد زمینه افزایش سرانه فضاهای عمومی و پارک‌ها را فراهم کنند.

محی‌الدینی گفت: در ارتباط با کارخانه درخشان هم یک دیوار وجود دارد که پشت آن پارکینگ است و زمین فضای سبز هم وجود دارد که ایجاد نشده است عنوان کرد: تمامی بحثهای مرتبط با فضای سبز و نرده کشی مربوط به این مجموعه‌ها را خودمان انجام می‌دهیم.

تمامی ادارات مکلف به عمومی کردن فضای سبز در اختیارشان هستند

مهران فاطمی استاندار یزد هم در این رابطه  اظهار داشت: فضاهای سبز ادارات مرتبط با عموم مردم است و تمامی ادارات موظف هستند این کار را با ملاحظات حراستی که نیاز هست انجام دهند.

وی ادامه داد: حداکثر زمان برای توافق در این زمینه یک ماه است و تمامی اداراتی که در این محور قرار دارند و مشمول این طرح که می‌تواند به زیبایی شهر و افزایش امکانات تفریحی مردم کمک کند باید اقدامات لازم را انجام دهند و هیچ اداره‌ای اجازه استنکاف در این زمینه را ندارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک دستور تصویب شده و هر یک از مدیران که ساختمانشان دارای فضای سبز و عمومی هست ملزم هستند این فضا را در اختیار شهرداری قرار دهند تا به صورت عمومی انجام شود.

موافقت جهاد کشاورزی برای عمومی شدن فضای سبز این سازمان

میروکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در ارتباط با عمومی شدن فضای سبز موجود در این سازمان نداریم گفت: در صورتی که حد ساختمان‌های اداری این سازمان رعایت شود، آمادگی داریم فضای سبز را به صورت عمومی به پیاده‌رو بلوار دانشجو اختصاص دهیم.

دو اقدام صورت گرفته در حوزه عمومی شدن فضای سبز مجموعه پارک شادی و مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) امکانات بسیار خوبی در اختیار شهروندان در بلوار دانشجو قرار داده و الان به فضایی برای استراحت، تفریح و پیاده روی آنها تبدیل شده است.

قطعا با اضافه شدن فضای سبز سایر ادارات به این بلوار نمایی بسیار زیبا و با امکاناتی خوب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که می‌تواند استراحت‌های خانوادگی یزدی‌ها در شب‌ها را میزبانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار