مدیرکل بازرسی استان ایلام؛
مدیرکل بازرسی استان ایلام بیان داشت : به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست که مردم برای انجام امورات قانونی خود به ادارات مراجعه کرده و خدای ناخواسته به جهت سهل انگاری یا بروکراسی های بی مورد اداری آزرده خاطر شوند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 22 June 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ مالک روشنی بیان داشت :  بر اساس اصل یکصد و هفتاد و چهار قانون اساسی وظایف این سازمان را می توان به ۲ بخش نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری برشمرد.

وی گفت: بزارسی های این سازمان از طریق بازرسی های برنامه ای بر اساس برنامه‌های مدون و منظم سالانه با تعیین قلمرو موضوعی، محیطی و زمانی، بازرسی‌های فوق العاده حسب الامر مقام معظم رهبری و یا به دستور رئیس قوه قضائیه و یا درخواست رئیس جمهور و یا کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و یا بنا به تقاضای وزیر یا مسئول دستگاه های اجرائی ذیربط و یا هرموردی که به نظر رئیس سازمان ضروری تشخیص داده شود و بازرسی های موردی، بررسی شکایات و اعلامات مقرون به دلیل دایر بر وقوع جرم یا تخلف یا سوء جریان در حدود صلاحیت سازمان است.

بازرش کل استان ایلام یادآور شد: گزارش های بازرسی در سال گذشته ۲۰۵ فقره بوده که از این تعداد ۱۴۵مورد گزارش اصلاح امور، ۵ مورد تعقیب کیفری و ۵۷ فقره گزارش اداری و انتطامی بوده است.

وی افزود: با توجه به اولویت پیشگیری در وقوع تخلف و جرم در سطح ادارات، در ۲ ماه گذشته برای مدیران دستگاه های اجرایی، مسوولان حراست،مدیران بازرسی و حقوقی دستگاه های اجرایی حدود ۳۰ جلسه توجیهی در بازرسی کل تشکیل شده و هدف از این جلسات بررسی نقایص و نارضابتی های مردم از ادارات مربوطه و ارائه راهکار لازم در قالب مصوبه بوده است.

بازرس کل استان ایلام یادآور شد: بر اساس تاکیدات ریاست سازمان و به منظور جلب رضایت مندی مردم، بازرسی های سرزده از ادارات در سال جاری با همراهی صدا و سیمای مرکز استان بصورت جدی آغاز شده و این موضوع به منظور نظارت بر دستگاههای خدمات رسان و نحوه ارائه خدمات به مردم عزیز استان است.

روشنی بیان کردک در این بازرسی هاب انجام شده از دستگاه های اجرایی، مشکلات احصاء و در همان روز به مدیران جهت برطرف کردن، ابلاغ و تاکیدات لازم انجام شده و رفع مشکلات تا برطرف شدن کامل، به صورت مستمر رصد می شود.

وی تصریح کرد: در سازمان بازرسی کل کشور با انجام کار کارشناسی حدود ۲۲۰ گلوگاه فساد شناسائی شده است و بر این اساس در یک برنامه چهار ساله در قالب بازرسی های برنامه ای، تلاش خواهد شد که شاهد تاثیر این بازرسی ها، در ریشه کن کردن فساد در سطح دستگاه های اجرایی باشیم./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار