رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این‌که یادواره‌ها و همایش‌های سعدی و حافظ تاکنون محقر و کوچک برگزارشده، گفت: بزرگداشت حافظ درخور تمدن دیرپای شیراز و شخصیت جهانی شیراز نیست.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 13 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: غلام‌مهدی حقدل در حاشیه یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: متاسف هستیم که یادواره حافظ مانند سال‌های قبل در بی‌خبری و اقدامات کوچک برگزار شد درحالی‌که در ترکیه از مولانای ما حداکثر بهره‌برداری را برای تعالی فرهنگی و ارتقای گردشگری خود دارد.

وی افزود: ما از داشته‌های خود غفلت ورزیده و تنها به برگزاری یک روز یادواره محقر اکتفا کرده‌ایم و کار بزرگ و اساسی در این زمینه انجام نمی‌شود.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در شرایطی که ما مشکلات شدید اشتغال داریم و گردشگری می‌تواند این موارد را حل کند از این فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم که داشته‌های معنوی شیراز در دنیا بی‌نظیر است و این‌ها بزرگان ادب جهان هستند و ما از فرصت‌های طلایی خود ساده می‌گذریم.

حقدل بیان کرد: هر کدام از بزرگانی چون حافظ و سعدی یک فرصت و یک گنج عظیم است که در لابه‌لای مسائل سیاسی و دعواهای بیهوده گم می‌شود.

وی ابراز داشت: در شرایطی که ده‌ها سمینار بیهوده و بی‌نتیجه با هزینه‌های گزاف برگزار می‌شود فرصت‌های اصلی رونق اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شیراز هدر می‌رود.

این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: ما باوجودآنکه دست‌بسته‌ای داریم از معاونت فرهنگی شهرداری خواستیم که در سال‌های آتی محوریت کار را به دست گرفته و یادروزهای حافظ و سعدی و خاقانی و ده‌ها فرد دیگر از مفاخر و مشاهیر و بزرگان این دیار را به‌گونه‌ای درخور برگزار کنند.

حقدل یادآور شد: ما از صنعت محروم شده‌ایم اما نباید از گردشگری محروم شویم که در شرایط فراهم نبودن زیرساخت صنعت و خشکسالی کمرشکن کشاورزی چه چیزی جز گردشگری، توانمندی اقتصادی و گردشگری این شهر محسوب می‌شود و آیا تنها یک روز رایگان شدن بازدید از آرامگاه حافظ تمام همتی است که در راستای رونق گردشگری مبتنی بر این معرفی شخصیت جهانی وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار