معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان فارس به کاشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 24 June 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: حمید دبیری در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بود تا استان فارس بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان را به کاشت گوجه فرنگی اختصاص دهد اما شاهد هستیم که فارس میزان کمتری از برنامه تکلیفی را به این موضوع اختصاص داد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز استان فارس مقرر شده تا میزان سطح کشت استان فارس در مقایسه با برنامه ابلاغی کاهش یافته و در این میان نیز زمینه تغییر الگوی کشت بر اساس نیاز استان تغییر کند.

دبیری با بیان اینکه پس از گذر از پروسه تولید، صادرات این محصول به کشورهای مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد و بخشی از این محصولات به کشورهای هدف صادر می‌شود، اظهار کرد: افزایش عملکرد نزدیک به دو برابری تولید گوجه فرنگی در واحد سطح در سال جاری و بسته شدن مرز عراق موجب شده که با زیادی این محصول مواجه شویم و کاهش قیمت گوجه فرنگی را شاهد باشیم.

به گفته این مقام مسئول کشور عراق یکی از بازارهای هدف محصولات کشاورزی استان فارس بوده اما در برخی از سال‌ها با کاهش میزان صادرات محصولات کشاورزی شاهد هستیم که قیمت عرصه این محصولات در جامعه کاهش یافته است.

وی در خصوص قیمت تمام شده عرصه نیز تصریح کرد: قیمت تمام شده گوجه فرنگی برای محصولات ربی از دو هزار و ۵۰۰ تومان آغاز و تا سه هزار تومان مبادله می‌شود و این قیمت برای محصولات تازه خوری نیز از چهار هزار تومان آغاز و تا پنج هزار تومان ارزش گذاری می‌شود.

برچسب ها: کشت ، گوجه فرنگی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار